رئیس کل دادگستری گیلان اعلام کرد:

اجرای حکم قصاص قاتل اهورای ۳ ساله در زندان رشت

قاتل اهورا با تائید حکم مجازاتش در دیوان عالی کشور در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۲۰۰۲۸
تائید مجازات قاتل اهورا

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از 22 مهر امسال و به دنبال مرگ اهورا بر اثر کودک‌ آزاری و ضرب و شتم شدید توسط ناپدری‌اش در دستور‌کار تیم جنایی رشت قرار گرفت. با اعلام مرگ اهورا به پلیس، ناپدری 27 ساله او به نام میثم دستگیر شد و پس از انکار اولیه، سرانجام به قتل و کودک‌ آزاری اعتراف کرد.

با توجه به حساسیت ماجرا، پرونده به صورت ویژه در دادسرا رسیدگی شد و با صدور کیفرخواست به شعبه سوم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه دادگاه نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست گفت: به دلیل جریحه‌دار شدن احساسات عمومی درخواست اعدام در ملأعام متهم را دارم.

در ادامه، اولیای‌دم هم درخواست قصاص متهم را مطرح کردند. مادر اهورا در این جلسه حضور نداشت و به جای او وکیلش درخواستش را مطرح کرد. میثم هم وقتی در جایگاه ایستاد، اعترافات قبلی خود را رد کرد و گفت: من شوکه بودم و تحت فشار اعتراف کردم. آن روز اهورا پوشکش را کثیف کرده بود. وقتی می‌خواست به دستشویی برود، سر خورد و روی زمین افتاد. من او را کتک نزدم و فقط یک ضربه به سرش زدم که باعث شد سرش به کنج دیوار بخورد. من خودم بچه را به بیمارستان بردم. مادرش به من گفت فرار کن، چون اگر پدرش بفهمد تو را می‌کشد. اما من قبول نکردم چون کاری نکرده بودم. من خودم در را برای همسایه‌ها باز کردم و سپس اهورا را به بیمارستان رساندم.چطور امکان دارد من با این وزن و هیکل بخواهم یک بچه کمتر از سه سال را مورد آزار و تجاوز قرار بدهم؟ من خودم یک دختر کوچک دارم و ارتباط خوبی با او و اهورا داشتم.

در پایان نیز قضات برای صدور حکم وارد شور شده و متهم به خاطر قتل عمد به قصاص نفس و برای جرم تفخیذ به عنف (لواط غیرمدخوله) به صد ضربه شلاق و دو سال تبعید محکوم شد.برای جرم کودک آزاری نیز به شش ماه حبس و پرداخت ارش و برای شرب‌خمر به 80 ضربه شلاق به عنوان حد محکوم شد.

بهروز عزیزی‌فرد، وکیل پدر اهورا دیروز از تائید حکم مجازات قاتل در دیوان عالی کشور خبر داد و گفت: پرونده با اعتراض قاتل به حکم مجازاتش به دیوان عالی کشور ارسال شد که قضات شعبه 47دیوان عالی کشور حکم مجازات میثم را تائید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها