اگر فکر می کنید واقعا یک بمب در چهارراه استامبول تهران منفجر شده است، اشتباه کلیک کرده اید، این گزارش اگرچه سوژه اش حوادثی است اما از حوادث سه روز ابتدایی سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای شما نوشته ایم.
کد خبر: ۱۱۱۹۴۹۰
انفجار «بمب» در «چهارراه استامبول»! + تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین، تا اینجای کار و بر اساس آنچه منتقدان و اهالی رسانه در پردیس سینمایی ملت رخ به رخ پرده نقره ای نشسته و تماشا کرده اند، «بمب» پیمان معادی با موفقیت در جشنواره منفجر شد و از طرفی «چهارراه استامبول» ساخته مصطفی کیایی هم به شکل عجیبی با یادآوری حادثه تلخ پلاسکو، اشک را در چشمان تماشاگران نشاند و هم هر از گاهی آنچنان از مخاطب خنده می گرفت که سالن به اندازه یک بمب واقعی منفجر می شد، یک تراژدی ـ کمدی که قطعا در اکران عمومی هم خیلی خوب خواهد فروخت.

بمب چگونه ساخته شد؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید پیمان معادی گفته است نام این فیلم در آمریکا به او پیشنهاد شده است و از طرفی پربسامدترین دیالوگ فیلم این جمله است: «مرگ بر آمریکا» و شاید همین موضوع هم باعث شده است که او بگوید امیدوارم مردم فکر نکنند که فیلم سفارشی ساخته ام!

اگر درباره داستان بخواهید بدانید فیلم بمب یک عاشقانه است با نقش آفرینی خود معادی و لیلا حاتمی که داستان در دهه 60 و اوج بمباران و موشک باران تهران می گذرد، فیلمی که اگر دهه شصتی هستید از الان یک وقت خوب برای تماشایش کنار بگذارید تا حسابی با صحنه های فیلم خاطره بازی کنید.

بمب در روز دوم جشنواره توانست نگاه های مثبت خبرنگاران و منتقدان را با هم از آن خود کند و از این جهت باید منتظر ماند و دید در کسب سیمرغ های جشنواره تا چه اندازه موفق می شود.

تلخ مثل پلاسکو، شیرین مثل چهارراه استامبول

اگر «بارکد» ،‌«عصر یخبندان» و « خط ویژه» مصطفی کیایی را دیده اید و با آن به قول فیملبازها حال کرده اید، قطعا «چهارراه استامبول» هم می تواند انتظار شما را از یک فیلم خوب برآورده کند.

چهارراه استامبول سخت ترین فیلمی است که کارگردانی مثل مصطفی کیایی تا به حال ساخته است، فیلمی که همزمان می تواند با روایت یک تراژدی تلخ به نام حادثه پلاسکو از شما اشک بگیرد و هم با زوج بهرام رادان و حسین کیایی و حماقت هایشان شما را از خنده منفجر کند و از طرفی درست در 10 دقیقه پایانی فیلم آنچنان شما را غافلگیر کند که شاید در دل تان به او فحش دهید.

مهدی پاکدل در این فیلم نقش عجیب و متفاوتی دارد، فرمانده آتش نشانی هنگام فروریختن پلاسکو و شاید خیلی از دیالوگ های مهم و نیش دار فیلم را او بر سر زبان می آورد و بار اصلی کنایه های کیایی را بر دوش می کشد.

چهارراه استامبول اگر برخی ضعف ها و گاف های قصه اش را نادیده بگیریم در کنار بمب تقریبا دو فیلمی بود که بیشترین اقبال را در سه روز نخست جشنواره از آن خود کرد،

شمارش معکوس برای حضور حاتمی کیا

اما امشب باید منتظر ماند و دید «به وقت شام» ابراهیم حاتمی کیا تا چه اندازه می تواند مورد توجه قرار گیرد، فیلمی که در سینماهای مردمی برایش در کف سالن هم بلیت فروخته اند و خیلی ها برای دیده بان هنر انقلاب از الان یکی، دو تا سیمرغ کنار گذاشته اند.

سینا علیمحمدی / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها