هواشناسی استان البرز با توجه به بارش برف در محور کوهستانی و برف‌گیر احتمال ریزش سنگ و بهمن را پیش‌بینی کرد.
کد خبر: ۱۱۱۸۷۳۴
احتمال ریزش بهمن در جاده چالوس

به گزارش جام جم آنلاین، منصور رحمانیان در گفتگو با مهر با اشاره به بررسی آخرین الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، اظهار کرد: در منطقه البرز مرکزی شاهد استقرار جوی پایدار هستیم.

مدیرکل هواشناسی استان البرز به پی آمدهای استقرار جوی پایدار در منطقه اشاره کرد و گفت: آسمانی صاف تا قسمتی ابری، روند افزایش دما و غبار محلی در شهرهای پرجمعیت استان و نیز یخبندان شبانگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت جوی شهرستان‌های استان، گفت: در حال حاضر دمای هوای شهرستان طالقان منفی ۸ درجه سانتی‌گراد است و در برخی مناطق این شهرستان شاهد یخبندان هستیم.

رحمانیان دمای هوای منطقه دیزین را منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و گفت: دمای هوای این منطقه تا دو روز آینده به منفی ۷ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان البرز در بخش دیگری به وضعیت جوی محور کوهستانی و برف‌گیر چالوس اشاره کرد و گفت: آسمان در این محور کمی ابری است و احتمال ریزش بهمن و سنگ از کوه پیش‌بینی می‌شود.

وی بیشینه سرعت باد در محور کرج - چالوس را ۲۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و گفت: رانندگانی که قصد عبور از این محور رادارند موارد ایمنی را مدنظر قرار دهند.

رحمانیان در بخش دیگری به میزان بارش برف در جای‌جای استان اشاره کرد و گفت: حدفاصل ششم تا هشتم بهمن‌ماه میزان برف تبدیل‌شده به آب در کرج ۲۳.۳ میلی‌متر بوده است.

وی میزان بارش برف تبدیل‌شده به آب در شهرهای طالقان، اشتهارد، فردیس و هشتگرد را به ترتیب ۱۶، ۱۶، ۲۰، ۲۹.۴ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: بیشترین میزان برف تبدیل‌شده به آب به منطقه دیزین اختصاص دارد در این منطقه ۳۵.۴ میلی‌متر برف تبدیل به آب‌شده است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با اشاره به اینکه از ششم تا هشتم بهمن‌ماه دمای هوای منطقه دیزین به منفی ۱۷ درجه سانتی‌گراد رسد، گفت: میزان بارش برف در این منطقه به ۱۵۰ سانتی‌متر رسید.

رحمانیان همچنین میزان بارش برف در شهرستان طالقان را ۳۳ سانتی‌متر اعلام کرد و گفت: در شهر هشتگرد نیز شاهد بارش ۳۷ سانتی‌متری برف بودیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها