مدیر عامل سازمان تاکسیرانی گفت:در آینده برنامه پر اولویتی که گذاشته شده این است که تمامی خودروهای گردشی مجهز به نظام ناوبری GPS شوند تا از این روش به صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کنترل و نیز محل حضور و فعالیت آنها مشخص شود.
کد خبر: ۱۱۱۸۶۱۱
رانندگانی که در روزهای سرد و برفی کار نکنند به هیات تخلفات معرفی می شوند/ تجهیز خودروهای گردشی به GPS

علیرضا قبادیان در گفت و گو با جام‌جم آنلاین درباره تمهیدات سازمان تاکسیرانی در شرایط جوی سرما و یخبندان اظهار داشت: تمامی خطوط توسط ناظرین کنترل می‌شود و به صورت روزانه نیز حضور و غیاب را انجام می‌دهند و اگر راننده‌ای در شیفت تعیین شده غیبت داشته باشد شامل جریمه و به هیئت انضباطی معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به نظارت بر تاکسی‌های گردشی ادامه داد: تاکسی‌های گردشی نیز از طریق دوربین‌های نظارت و پلاک‌خوان‌های موجود کنترل می‌شوند اما کافی نیست و در آینده برنامه پر اولویتی که گذاشته شده این است که تمامی خودروهای گردشی مجهز به نظام ناوبری GPS شوند تا از این روش به صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کنترل و نیز محل حضور و فعالیت آنها مشخص شود.

قبادیان تاکید کرد: در آینده‌ای نزدیک صدور پروانه برای تاکسی‌های گردشی مرتبط با این موضوع خواهد بود زیراکه چهارچوب قدیمی و سنتی برای کنترل تاکسی‌ها پاسخگو نبوده است.

وی در ارتباط با افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال ۱۳۹۷ گفت: نرخ افزایش مشخص نیست زیراکه محاسبات انجام نشده و در حال انجام محاسبات هستیم. برخی مسائل مربوط به افزایش هزینه‌های دیگری است که در قالب فرمول‌های جدید برای نرخ تمام شده حمل مسافر نهایی شده است. پس از محاسبه و نهایی شدن آن در قالب لایحه به شورای شهر تهران معرفی و در آنجا نهایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی جمع‌آوری خودروهای فرسوده را در برنامه نوسازی سالانه دانست و بیان داشت: برنامه نوسازی سالانه شامل خودروها با سن بالاتر از ۱۰ سال می‌شود و پس از اسقاط خودروی فرسوده، برای ماشین‌های معمولی مبلغ ۵ میلیون تومان و خودروهای ون نیز مبلغ ۱۰میلیون تومان که بهای ارزش اسقاط خودرو است وام تعلق می‌گیرد، پس از آن تسهیلات به مبلغ ۲۰ میلیون تومان با بهره ۱۶ درصد دریافت می‌کنند و در نهایت به خودروساز برای تحویل ماشین معرفی می‌شوند.

قبادیان گفت: از سال ۱۳۹۵ برنامه‌ای در نظر گرفته شده است که حدود ۹۰هزار دستگاه باید نوسازی شوند اما در تهران بر اساس ثبت نامی که انجام دادیم ۱۰ هزار نفر آماده برای نوسازی هستند که از این تعداد ۷ هزارو ۴۰۰ دستگاه عمر بالای ۱۰ سال دارند و باید به اجبار در فرآیند نوسازی قرار بگیرند.

وی درباره اتخاذ تصمیم برای تعیین مدل خودروی جایگزین اظهار داشت: خودروهایی که استاندارد دریافت می‌کنند و تصویب می‌شوند جایگزین تاکسی‌های فرسوده خواهند شد ازجمله آریو، پژو و سمند.
قبادیان واردات خودرو را در این طرح اقتصادی ندانست و افزود: واردات خودرو با افزایش تعرفه موجود غیر اقتصادی است؛ برنامه‌های مفصلی برای سال آینده داشتیم که در حال حاضر با اعداد و ارقام اعمال شده بر تعرفه‌ها بحث استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی کاملا غیر اقتصادی است.

نسترن نعمتی/جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها