قائم‌مقام رسانه ملی در مراسم افتتاح رادیو انقلاب:

رادیو نقش مهمی در تشریح دستاوردهای انقلاب دارد

حجت‌الاسلام سیدرمضان موسوی‌مقدم، قائم‌مقام سازمان صداوسیما با تاکید بر این مساله که پیروزی انقلاب اسلامی، یک اتفاق بسیار بزرگ در قرن20 است، عنوان کرد: راه‌اندازی رادیو انقلاب به همت معاونت صدا، یک اقدام ارزشمند و شایسته است، زیرا رادیو نقش مهمی در تشریح دستاوردهای انقلاب داشته است.
کد خبر: ۱۱۱۸۵۲۱
رادیو نقش مهمی در تشریح دستاوردهای انقلاب دارد

به گزارش جامجم، رادیو انقلاب دیروز با حضور حجتالاسلام سیدرمضان موسویمقدم قائممقام رسانه ملی، حمید شاهآبادی معاون صدا، علیرضا حبیبی مدیر رادیو انقلاب و جمعی از مدیران رادیو در استودیو شماره 29 در ساختمان شهدای رادیو شروع به فعالیت کرد.

بیان ناگفتهها

در این مراسم قائممقام سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه ایام دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان بسیاری از حقایق تاریخی است، توضیح داد: وقتی مجموعهای روی موضوعی متمرکز شود، اثر بخشی آن اقدام نیز بیشتر میشود و اینکه ما در یک بازه زمانی خاص در شبکهای مثل رادیو انقلاب به یک موضوع بپردازیم، از نظر رسانهای کاری ارزشمند و قابل تقدیر است.

حجتالاسلام سیدرمضان موسویمقدم با اشاره به راهاندازی رادیو انقلاب گفت: رادیو انقلاب باید به ناگفتهها بپردازد. در دنیا مردم به دو دسته شرق و غرب تقسیم شده بودند، اما مردم ما انقلاب نهشرقی و نهغربی را قبول داشتند. بنابراین رادیو انقلاب مسئولیت بسیار سنگینی دارد و بسیاری از ناگفتهها وجود دارد که باید توسط این شبکه رادیویی برای مخاطبان تشریح شود تا آنها نسبت به حقایق انقلاب آگاهی پیدا کنند.

بررسی و تحلیل واقعیت انقلاب

حمید شاهآبادی، معاون صدا نیز با اشاره به اینکه در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) اولین شهیده مظلوم ولایت، رادیو انقلاب راه اندازی میشود، عنوان کرد: امیدوارم این رادیو بتواند بخشی از تکلیف خود را در برابر آنچه بر این کشور رفته و ظلمی که دشمنان بر انقلاب کردند،
ادا کند. معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران، تکلیفی جدی برای تدوین اهداف انقلاب دارد و بر خود میداند که در آستانه 40 سالگی انقلاب، برای نسل سوم حرف‌‌های نو بزند. به همین دلیل ما برای ارتباط باید به زبان نسل جوان صحبت کنیم.

وی ادامه داد: بهتر است برنامهسازان در این زمینه کار کنند که چه بحران‌‌هایی بر جمهوری اسلامی گذشته و اگر از نعمت ولایت برخوردار نبودیم، کشور دچار چه خسران‌‌هایی میشد. نعمت ولایت فقیه توانسته کشور را بدرستی رهبری و مدیریت کند و ما باید به چنین مباحثی در رادیو انقلاب بپردازیم. باید بتوانیم در معاونت صدا، برنامههایی را تولید کنیم که افتخارات و دستاوردهای این چهار دهه را تبیین کنند.

معاون صدا درباره اهداف و رویکردهای رادیو انقلاب توضیح داد: گرچه بازه زمانی فعالیت رادیو انقلاب چند روز است، اما این رادیو باید یک افق یک ساله برای خود تدارک ببیند، زیرا ما یک ماموریت یک ساله در آستانه 40 سالگی انقلاب بر عهده داریم. دشمن آنتن‌‌های خود را بر کشور ما سرازیر میکند و با ساخت برنامه‌‌های مختلف طوری حرف میزند که انگار مردم دیگر کاری با انقلاب ندارند. این در حالی است که اتفاقا نمیدانند مردم اگر هر نقد یا ضعفی هم ببینند، باز هم با چنگ و دندان خواهان انقلاب هستند. رادیو انقلاب باید به صورت متمرکز، عناصر کارآمد، توانمند، علاقهمند و دارای بینش را بهکار بگیرد که به دور از شعارزدگی، برنامهسازی کنند.

وی درباره رادیو انقلاب عنوان کرد: ما درباره همه مسائل انقلاب در این رادیو حرف میزنیم و واقعیت انقلاب را بدرستی تحلیل و بررسی میکنیم. رادیو انقلاب باید به صورت متمرکز، عناصر کارآمد، توانمند، علاقهمند و دارای بینش را بهکار بگیرد که به دور از شعارزدگی، برنامهسازی کنند. ستاد بزرگداشت چهلمین سال انقلاب که هفته گذشته در معاونت صدا تشکیل شد، رویکرد ساخت برنامه‌‌های متناسب با انقلاب را رصد میکند.

شاهآبادی در پایان گفت: رادیو انقلاب برای سومین سال راهاندازی شده است و باید این را به فال نیک بگیریم که بتواند به بهترین شکل نقشاش را ایفا کند.

تبیین هویت و ماهیت انقلاب اسلامی

علیرضا حبیبی، مدیر رادیو انقلاب در بخشی از این مراسم گفت: این شبکه رادیویی با تدبیر معاون صدای رادیو برای سومین سال شروع به فعالیت میکند. برنامههای این رادیو زنده و 24 ساعته و روی موج اف ام ردیف 5/95 مگاهرتز خواهد بود. برای این شبکه رادیویی رویکردها و اهدافی را مشخص کردیم که در این باره میتوانم به تبیین هویت ماهیت انقلاب اسلامی و معرفی کارنامه 40 سالگی نظام جمهوری اسلامی ایران، ظرفیتسازی و کیفیسازی، گفتمان و پرسمان انقلاب اسلامی اشاره کنم. همچنین با دیگر شبکههای رادیویی هم در این راستا همافزایی داریم و سعی میکنیم برنامههایی با معرفی دستاوردهای نظام در هر استانی تولید و پخش کنیم.

وی با اشاره به این که مضامین ارزشمند انقلاب اسلامی در این شبکه در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: تلاش میکنیم با طراحی برنامههای متنوع و متعدد، رضایت و توقعات مردم را از رادیو انقلاب تامین کنیم. البته برای جریانسازیهای انقلابی باید سعی کنیم با یکدیگر متحد شویم. مناسک ملی و اسلامی بستر مناسبی برای جریانسازی بوده و انقلاب مملو از پیامهاست. همچنین از زحمات آقای کوچکزاده، مدیر قبلی رادیو انقلاب قدردانی میکنم.

فاطمه عودباشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها