رادیو ایران با تهیه 20 ویژه برنامه و مستند در حوزه های مختلف به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی می پردازد.
کد خبر: ۱۱۱۸۰۳۴
ویژه برنامه های رادیو ایران در ایام الله دهه فجر

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ویژه برنامه هایی در گروه های مختلف این شبکه رادیویی تهیه و پخش می شود.

«کافه هنر» سه جشنواره مهم« فجر»، «موسیقی»،« تئاتر و فیلم» را به صورت زنده پوشش می دهد و اختتامیه این سه جشنواره را به صورت مستقیم روانه آنتن خواهد کرد.

برنامه های «راه شب های» جمعه و چهارشنبه که در ساعت 30 بامداد پخش می شود، در بخش های گزارش و آیتم های خود به موضوع «دستاوردهای انقلاب اسلامی» و «انقلاب شکوهمند» در چهلمین سالگرد آن خواهند پرداخت.

همچنین «کافه هنر»از (شنبه تا چهارشنبه) که ساعت 15:50 الی 16:30پخش می شود با تهیه آیتم های ادبیات انقلاب اسلامی و گزارش از فعالیت ها و برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب و انعکاس آن در هنرهای نمایشی (سینما، تئاتر) هنرهای تجسمی و عکاسی خواهند پرداخت که این امر با حضور کارشناسان هر حوزه و هر بخش بررسی خواهد شد.

«خیابان ایران» نیز که (جمعه ها ساعت 12:15) پخش می شود،دربرنامه دوازدهم بهمن خود آیتم «خاطرات ملی و موج ملی» به این موضوع می پردازد.

برنامه پلاک هشت که از (شنبه تا چهارشنبه ساعت 13:25 الی 14) پخش می شود، در بهمن ماه به آیتم ها و موضوعاتی با عنوان دستاورد های فرهنگی و هنری انقلاب و برایند آن در ادبیات تئاتر و سینما و موسیقی و دیگر هنرها خواهند پرداخت همچنین به موضوع و آیتم هنرمندان شاخصی که در عرصه ی های عکاسی، ثبت لحظات انقلاب را بر عهده داشتند می پردازند به نقش مردم پرداخته خواهد شد و همچنین آیتمی در خصوص تاثیر گذاری شخصیت های انقلاب در دفاع مقدس.

«عندلیب» تنها برنامه تخصصی موسیقی رادیو که (پنجشنبه ها ساعت 22:05 پخش می شود) به موسیقی های انقلابی می پردازد.

برنامه «فرهنگ مردم» که (جمعه ها 21:30) پخش می شود در برنامه (سیزدهم بهمن) خود در آیتم گردشگری در ایران و وحدت اقوام ایرانی و در برنامه بیستم بهمن خود به ترانه های محلی مربوط به هویت ملی و موسیقی حماسی می پردازد.

گلبانگ که از (شنبه تا پنجشنبه ساعت 15) پخش می شود در ایام الله دهه فجر به موسیقی و نغمات آیینی و حماسی و انقلابی می پردازد.

گروه جامعه رادیو ایران نیز با تهیه برنامه هایی خاطرات انقلاب اسلامی را گرامی می دارد.«سلام ایران» به مناسبت ایام الله دهه فجر به «صبح انقلاب» تغییر نام پیدا کرده ،«صبح انقلاب» برنامه ای صبحگاهی است که به اطلاع رسانی رویدادهای دهه فجر ،ارتباط با شهرستان ها و پخش سرودهای خاطره انگیز می پردازد.

مرور خاطرات انقلاب و گفتگو با مسئولان در بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی از دیگر بخش های این برنامه است.

«صبح انقلاب» از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6:30 صبح 14 بهمن با تهیه کنندگی شهاب نادری، گویندگی سعید توکلی، نویسندگی مریم توفیقی، کارشناس خبری الهام جعفری، هماهنگی و ارتباطات خواهران افسانه و اکرم خیر خواه، کارشناسی هواشناسی مسعود حقیقت و همراهی گزارشگران استان ها از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

«خانواده ای به نام ایران» کاری از گروه ایران و جامعه این شبکه رادیویی است که از ساعت 9 صبح پخش
می شود.

«روز خوب پیروزی» در روز 22 بهمن ماه از ساعت 9:00 به تهیه کنندگی آرمان ستوده و عصر همان روز «فجر حضور» با تهیه کنندگی حسین نافذ عارفی از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

گروه دانش و اقتصاد رادیو ایران از 14 بهمن برنامه «دستاورد» را روانه آنتن می کند.«رهاورد» به تهیه کنندگی راضیه حسینعلی ساعت 11:15 پخش می شود.

«میزبان » روز یکشنبه 15 بهمن ساعت 12:45 ظهر به دستاوردهای حوزه محیط زیست بعد از انقلاب اسلامی با تهیه کنندگی سیما پاتیمار می پردازد.ضمن اینکه این برنامه در روز سه شنبه به فرایندهای اقتصادی بعد از انقلاب به تهیه کنندگی مریم بانو فطرتی می پردازد.

«سبزینه» پنج شنبه 19 بهمن با تهیه کنندگی مریم بانو فطرتی به دستاوردهای صنعت کشاورزی می پردازد.

ضمن اینکه «سیاره آبی » در هفته آینده هر روز ساعت 15:30 به دستاوردهای محیط زیستی و مطالبات محیط زیستی می پردازد.

برنامه زنده «نمودار» نیز 14 بهمن ماه ساعت 10:30 صبح با تهیه کنندگی راضیه حسینعلی با حضور منوچهر منطقی رئیس سازمان هوا فضا به دستاوردهای حوزه هوا فضا می پردازد.

گروه سیاسی رادیو ایران با تهیه «لبخند آمریکا» به بررسی سیاست خارجه آمریکا نسبت به ایران در دوره پهلوی دوم می پردازد.

در این برنامه که به در6 قسمت تهیه شده، دوره ریاست جمهوری «آیزنهاور»، «کندی -جانسون»، «فورد» و «نیکسون» و «کارتر» و «ریگان» بررسی خواهد شد.

در این برنامه تلاش خواهد شد بر اساس اسناد، دکترین امریکا نسبت به ایران و سلطه آنها بر قسمت های مهم حکومت پهلوی مشخص شود.

«لبخند آمریکا» به تهیه کنندگی احمد یوسفی، گویندگی آرش احمدی از شنبه 14 بهمن ساعت 10:10 دقیقه از آنتن رادیو ایران شنیده می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها