رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور:

بازگشایی چهار محور گرفتار برف / ۱۲ محور همچنان مسدود است

مرکز مدیریت راه‌ها جدیدترین گزارش‌ها از وضعیت ترافیک جاده‌ای را منتشر کرده که براین اساس، میزان تردد در راه‌های ایران طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۱۸۰۰۸
مسدود بودن 8 محور در کشور / افزایش تردد در جاده‌ها

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، براساس این گزارش، هرچند همچنان راه‌های ارتباطی میان تهران و کرج بیشترین تردد را ثبت کرده‌اند اما با توجه به ترافیک سنگین حاصل از بارش برف، میزان خودروهای عبوری به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

در شرایطی که معمولا در این آزادراه بیش از ۱۵۰ هزار تردد در هر مسیر انجام می‌شود، در ۲۴ ساعته گذشته در مسیر کرج به تهران تنها ۸۳ و در تهران به کرج تنها ۶۲ هزار خودرو تردد کرده‌اند و پس از آن نیز مسیرهای اتصالی تهران و پاکدشت، کرج و قزوین، تهران و جاجرود و تهران و قم قرار دارند.

وزارت راه و شهرسازی تعداد مسیرهای مسدود شده بر اثر مداخلات جوی را به شکل قابل توجهی کاهش داده و در حال حاضر فقط هشت مسیر در ایران مسدود است که محور شمشک به دیزین و محور قدیم تهران - قم اصلی‌ترین این جاده‌ها به حساب می‌آیند.

وزارت راه و شهرسازی از بازگشایی چند مسیر دیگر خبر داده که بازگشایی لاین غربی آزادراه تهران - ساوه، محور تاکستان - قزوین و محور تهران به زنجان اصلی‌ترین این جاده‌ها هستند. سازمان راهداری موفق شده بود چند ساعت قبل، آزادراه قزوین - زنجان را پس از انسدادی چند روزه باز کند.

با توجه به بهبود نسبی شرایط رفت و آمد در جاده‌ها به نظر می‌رسد میزان اقبال به قطارهای فوق‌العاده در نظر گرفته شده برای این روزها کاهش پیدا کرده است.

در شرایطی که روز گذشته تقریبا تمام ظرفیت قطارهای فوق‌العاده میان تهران و قم و قزوین پر شده بود، اما وضعیت فعلی سامانه‌های فروش بلیت قطار نشان می‌دهد که همچنان تعداد قابل توجهی از قطارها میان تهران و قم و تهران و قزوین ظرفیت دارند. با توجه به این‌که قیمت بلیت این قطارها به نسبت کرایه جاده‌ای با نرخی پایین‌تر محاسبه می‌شود، به نظر می‌رسد تداوم فعالیت آنها بتواند بخشی از نیاز مسافران در این بخش را تامین کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها