امروز می خواهیم به چند توصیه معمول و همیشگی در مورد مهمترین قسمتهای زیبایی مان یعنی پوست و مو بپردازیم.
کد خبر: ۱۱۱۷۹۸۳
تاثیر زیبایی پوست و مو

امروزه زیبایی پوست علی الخصوص پوست صورت و همچنین جوانی و شادابی موها تاثیر زیادی در روابط فرد از عشق و ازدواج گرفته تا حتی روابط دوستانه او دارد و افراد زیباتر معمولا موقعیت های بهتری را می توانند تجربه کنند.

پوست و مو های ما همواره به مراقبت و توجه ما احتیاج دارند. پوست و موهای ما معمولا مهمترین عامل در تعیین سن و سال ما و هچنین جوانی و یا پیری ما هستند.

علت این امر این است که این قسمت های بدن بیشتر در معرض دید افراد دیگر است و همچنین بیشترین قسمت سطح بدن ما را تشکیل داده اند.

در زیر به چند نکته مهم و کاربردی در مورد سلامت و زیبایی پوست و مو هایمان می پردازیم:

از اصلی ترین مسائلی که در حفظ زیبایی و سلامت پوست تاثیر زیادی دارد. بحث تغذیه درست و کامل است.

تغذیه ما باید سرشار از مواد طبیعی و منابع غنی مثل سبزیجات و میوه ها باشد و ما باید سعی کنیم تا می توانیم از غذاها و خوراکی های سرخ شده پرهیز کنیم.

معمولا بزرگترین تخریبگر پوست ما و عامل اصلی چین و چروک ها اشعه های خورشید است پس لازم است که در کنار استفاده همیشگی از ضد آفتاب ها که مهمترین توصیه برای مراقبت از پوست است از مواد موسوم به آنتی اکسیدان هم حتما استفاده کنیم.

آنتی اکسیدان ها با فعالیتهای شان در مقابل رادیکال های آزاد که باعث پیری سلول ها می شوند ، پروسه پیری سلولی را به تاخیر می اندازند و صدمات آن ها را بهبود می بخشند.

توصیه ای مهم برای سلامت پوست آقایان

آقایان عموما دوست دارند که برای اصلاح مو و صورت، نزد آرایشگر مورد قبولشان بروند. مسئله ای که اینجا اهمیت پیدا می کند این است که نباید این عادت و هماهنگی به وجود آمده موجب عدم استفاده شما از وسایل اصلاح شخصی شما شود.

این وسایل باید شامل تمام وسایل مورد نیاز اصلاح از قبیل قیچی، ماشین و ... باشد.

توصیه ای برای سلامت پوست و مو خانم ها

خانم ها معمولا به آرایشگاه ها و مراکز زیبایی مراجعاتی دارند.

نکته مهمی که باید به آن دقت کنند این است که هنگام مراجعه به آرایشگاه سعی کنند از وسایل و لوازم شخصی خودشان استفاده کنند.

برای مثال از موچین خودتان استفاده کنید. چون هنگام کندن موها با موچین معمولا کمی خراش ایجاد می شود. پس مراقب بیماری های خطرناکی که از این طریق ممکن است منتقل شوند باشید.

همچنین وسایل دیگری مثل حوله و کاور را نیز جداگانه تهیه کنید چون امکان انتقال بیماری های پوستی و قارچی در استفاده مشترک از این وسایل هست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها