مجموعه مستندهای «رجال پهلوی» با پخش آثاری درباره امیرعباس هویدا، اشرف پهلوی و اسدا... علم به مناسبت سی و نهمین فجر انقلاب اسلامی از 7 بهمن ساعت 22 روی آنتن شبکه مستند سیما رفته است.
کد خبر: ۱۱۱۷۲۱۲
«رجال پهلوی» به شبکه مستند می‌آیند

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، مستند جنجالی «هویدا، زندگی، زمانه و مرگ» به کارگردانی عباس شوقی با پرداختن به شخصیت هویدا بهعنوان باسابقهترین نخستوزیر حکومت پهلوی میکوشد تصویر روشنی از وضعیت کشور در دهههای 40 و 50 ارائه کند.

از بخشهای جذاب این مستند میتوان به استفاده از فیلمهای آرشیوی منحصربهفرد، گفتوگو با افراد دخیل در دادگاههای انقلاب ازجمله نزدیکان مرحوم خلخالی، هادی غفاری، انتشار اسنادی از حضور نظامی ایران در جنگ ویتنام و... اشاره کرد. هویدا از 7 تا 10 بهمن ساعت 22 روی آنتن میرود و بازپخش آن روز بعد ساعت 10 و 30 دقیقه خواهد بود.

ناگفتههایی از زندگی اشرف

شبکه مستند سیما 11 و 12 بهمنماه مستند «اشرف، همزاد شاه» ساخته سعیده نیکاختر را روی آنتن میبرد.

این مستند نخستین مستند ایرانی با موضوع زندگی اشرف، خواهر دوقلوی محمدرضا شاه است و با عبور از کلیشه کارشناسان تاریخی، با استفاده از کارشناسان روان شناس و متخصصان گریم و طراحی لباس به بررسی ابعاد و لایههای زیرین شخصیتی اشرف با توجه به رفتارهای او مانند لباس پوشیدن و آرایش میپردازد.

علم، مردی برای تمام فصول

شبکه مستند در سی و نهمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی از تازهترین اثر عباس شوقی با موضوع کارنامه سیاسی امیر اسدا... علم وزیر قدرتمند و پرنفوذ دربار پهلوی هم رونمایی خواهد کرد.

این مستند چهارقسمتی که با استفاده از فیلمها و تصاویر دیده نشده، روایتگر روابط و ساختار داخلی سران رژیم پهلوی است، تلاش کرده به شیوهای متفاوت و از زاویه نگاهی جدید، مخاطب را با واقعیات رژیم پهلوی آشنا کند. مستند علم، مردی برای تمام فصول به تهیهکنندگی مهدی مطهر از یکشنبه 15 تا چهارشنبه 18 بهمن ساعت 22 پخش خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها