همانطور که‌ می‌دانید، بالاخره سامسونگ در نمایشگاه CES تایید کرد که ماه آینده از پرچم‌دار بعدی خود، گلکسی اس 9 «Galaxy s9» رونمایی می‌کند؛ گوشی‌ای که بسیاری از کاربران بی صبرانه منتظر آن هستند. این اعلامیه‌ی سامسونگ به قدری جالب توجه بود که در هیاهوی CES هفته‌ی پیش گم نشد؛ گلکسی اس 9 در فوریه‌ در کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC) بارسلونا رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۱۶۵۱۳
گلکسی اس 9 سامسونگ: شایعات، قیمت، زمان عرضه + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی‌رو، هرچند اعلامیه سامسونگ تنها به گوشی پرچمدار خود ختم نشد؛ به جز زمان و مکان، سامسونگ در CES راجع به مواردی غیراز گلکسی صحبت کرد و روی دیدگاه خود در رابطه با یکپارچه سازی بیشتر محصولات خود، که شامل کامپیوترها، تلویزیون‌ها و لوازم خانگی به علاوه‌ی گوشی‌های موبایل می‌شوند، تاکید داشت که همه‌ی این موارد با دستیار صوتی بیکسبی که به همراه گلکسی اس 8 در سال گذشته رونمایی شد، به هم متصل می‌شوند.

به خاطر ارائه ندادن جزییات بیشتر توسط سامسونگ، ما فقط می‌توانیم به سراغ شایعات برویم. این شایعات از موارد بسیار جدید (آیا قابل تاشدن خواهد بود؟) تا قدیمی (آیا جک هدفون خواهد داشت؟) تا بحث‌های همیشگی (دوربین تکی یا دوتایی؟) را شامل می‌شوند.

و البته پرسش بسیار مهمی هم وجود دارد: آیا این تلفن حسگر اثر انگشت دارد، اسکنر عنبیه دارد و یا همانند آیفون ایکس، با سیستم تشخیص کامل چهره همراه می‌شود؟ اطلاعات مربوط به پردازنده‌ی نسل بعدی کوالکام، یعنی اسنپدراگون 845 که احتمالا در گلکسی S9 وجود خواهد داشت، می‌تواند نشان دهنده‌ نکاتی راجع به پیشرفت‌های احتمالی فناوری دوربین و امنیت این گوشی باشد.

با جلب تمامی توجه‌ها در نیم سال دوم 2017 به سمت آیفون 10 اپل (و تا حدکمتری، آیفون 8)، بی‌شک سامسونگ مایل است که پاسخ خود را ارائه کند (و هرچه بیشتر از جنجال نوت 7 که به خاطر منفجر شدن باتری‌هایش 2 بار از بازار جمع شد، دور شود). حالا که فقط یک ماه از این اعلامیه‌ی سامسونگ گذشته است، بی شک جزئیات بیشتری لو خواهد رفت.

مواردی که در آمده است، شامل مواردی هستند که ما به طور قطعی می‌دانیم و چیزهایی که فقط در حد شایعه هستند.
شایعه: این گوشی ممکن است اس 9 نامیده نشود.

آیفون ایکس، که به خاطر دهمین سالگرد این دستگاه این نام را دریافت کرد (X در سیستم عددگذاری رومی، برابر با عدد 10 است)، یک مشکل (و شاید یک فرصت) برای سامسونگ ایجاد کرد. اگر این شرکت با ترتیب نام‌گذاری قبلی خود پیش رود، ریسک ایجاد یک حس پایین‌تر بودن برای مشتریان به وجود می‌آید: وقتی می‌شود که آیفون 10 گرفت، چه کسی دلش می‌خواهد گلکسی اس 9 را بگیرد؟ براساس گفته‌های فوربس، سامسونگ ممکن است با گلکسی X روند را دنبال کند. البته، هم‌چنین ممکن است با انتخاب گلکسی اس 11، یا نامی کاملا متفاوت، از اپل جلو بزند!
تایید شده: این گوشی در MWC در فوریه رونمایی می‌شود.

براساس گزارشات ZDNet، دیجی کوه، رئیس بخش تلفن همراه سامسونگ، در CES در یک کنفرانس خبری با رسانه‌های کره، راجع به عرضه‌ی این گوشی صحبت کرد. بعدا، این شرکت تایید کرد که گلکسی اس 9 قطعا در کنگره‌ی جهانی موبایل رونمایی خواهد شد، که امسال از 26 فوریه تا 1 مارس در بارسلونا برگزار خواهد شد.


شایعه: پیش‌فروش این موبایل از 1 مارس شروع می‌شود، و در 16 مارس تحویل داده می‌شود.

اوان بلس، که معمولا اطلاعات قابل تاییدی را ارائه می‌دهد، پیش‌بینی می‌کند که سامسونگ در اولین روز MWC، یعنی 26 فوریه این گوشی را رونمایی خواهد کرد، پیش‌فروش از 1 مارس شروع می‌شود و در 16 مارس هم موبایل‌ها تحویل داده می‌شوند.

بر اساس گفته‌های یک مدیرعامل سطح 3 یکی از قاب سازان معروف، برنامه‌ی فروش برای گلکسی اس 9 / اس 9 پلاس به این شکل است:

رونمایی: 26/2
پیش‌فروش: 1/3
ارسال/عرضه: 16/3

– توییتر اوان بلس (Evleaks@)
شایعه: این گوشی ممکن است اسکنر مجازی اثر انگشت داشته باشد.

یکی از برجسته‌ترین نکات CES، تلفن پروتوتایپ شرکت چینی ویو بود. خود دستگاه نام، قیمت یا تاریخ عرضه‌ای نداشت، اما دکمه‌ی هوم مجازی آن، که فقط موقعی نیاز دارید ظاهر می‌شود و سپس ناپدید می‌شود، خیلی خوب کار می‌کند و بی‌نظیر است!

خب این به سامسونگ چه ارتباطی دارد؟ ما هم‌چنان امید داریم که این اسکنر داخلی ویوو راه خود را به سوی گلکسی اس 9 پیدا کند، هرچند ما قبلا در دام اسکنرهای داخلی افتاده‌ایم. می‌دانیم، می‌دانیم که این یک امید احتمالا واهی است، و ما احتمالا گلکسی اس 9 ای می‌بینیم که جا در پای A8 و A8 پلاس که جدیدا عرضه شده‌اند می‌گذارد و از اسکنرهای اثرانگشت قرار گرفته در زیر دوربین پشت استفاده می‌کند.

شایعه: دو دوربین در پشت، یکی در جلو

همان‌طور که اولین بار در وب‌سایت غیررسمی SamMobile گزارش شد، یک کاربر سایت ردیت عکسی پست کرد که بسیار شبیه جعبه‌ گلکسی اس 9 است (در صحت این عکس هم‌چنان شک وجود دارد). در میان خصوصیات لیست شده، صفحه‌ی کواد-اچ‌دی سوپر آمولد 5.8 اینچی، دو دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در جلو آمده‌اند.

این آب سردی روی شایعات قبلی مبتنی بر این بود که گلکسی S9 کاملا به سبک آیفون ایکس، با دو دوربین جلو عرضه خواهد شد. البته، ممکن است که مدل S9 Plus، بتواند دو دوربین جلو را در خود جای دهد.

شایعه: اولین گوشی دارای پردازنده‌ اسنپدراگون 845

ما می‌دانیم که پرچم‌دار بعدی، پردازنده‌ی خود سامسونگ، یعنی Exynos 9 9810 را مورد استفاده قرار خواهد داد (حداقل در آسیا). با توجه به این که اسنپ‌دراگون خود اولین بار در گلکسی اس 8 حضور پیدا کرد، احتمال زیادی وجود دارد که گلکسی اس 9 اولین گوشی‌ای باشد که با اسنپ‌دراگون 845 کار می‌کند که می‌تواند قابلیت‌های زیادی را به علاوه‌ طول عمر باتری بهتر، امکان‌پذیر سازد. با این حال، فعلا فقط گوشی می 7 (Mi 7) شیائومی به طور قطعی از پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون 845 استفاده خواهد کرد.
شایعه: سامسونگ از شناسایی چهره‌ی منحصر به فرد خود استفاده خواهد کرد.

حتی قبل از آن‌که اپل سطح رقابت را با iPhone X بالا ببرد، سامسونگ به خاطر به اشتباه انداختن اسکنر عنبیه توسط هکرها با استفاده از یک عکس و لنز چشم، باید پاسخی به منتقدان می‌داد. Korea Herald گزارش داده است که سامسونگ در پی بهبود این فناوری بوده است و آن را در 2018 یا 2019 در گوشی‌های میان‌رده‌ خود به کار خواهد برد.

اگر عکس لو رفته از جعبه‌ گوشی واقعی باشد، سامسونگ بازهم گلکسی اس 9 را به اسکنر عنبیه مجهز کرده است – پروتکلی که به خودی خود ایمنی پایین‌تری از تشخیص چهره‌ی اپل دارد. اما اسنپ‌دراگون 845 فناوری بررسی چهره‌ی سه بعدی استفاده شده توسط اپل را پشتیبانی می‌کند. و با وجود این‌که فناوری تشخیص چهره‌ی اپل از 30هزار نقطه از نور مادون قرمز برای شناسایی چهره‌ شما استفاده می‌کند، کوالکام می‌تواند تا 50هزار نقطه را پشتیبانی کند، و در تئوری به آن دقت بیشتری به نسبت اپل ارائه کند.


شایعه: گلکسی اس 9 توانایی ضبط ویدیو با کیفیت فوق‌العاده بالا را خواهد داشت.

اسنپ‌دراگون به Galaxy S9، حداقل روی کاغذ، نسبت به گوشی‌های دیگر دارای دوربین‌های قوی، یک برتری بزرگ می‌بخشد. علاوه بر این‌که این گوشی اولین گوشی دارای توانایی ضبط ویدیویی 4K Ultra HD خواهد بود، کوالکام می‌گوید که این پردازنده عکاسی و فیلم‌برداری روشن‌تری را میسر می‌سازد، نویز را کاهش می‌دهد و قراردادن ویدیو‌های کوچک را در تصاویر ثابت ممکن می‌سازد.
شایعه: گلکسی اس 9 ممکن است قابلیت تاشدن را داشته باشد (اما احتمالا نخواهد داشت).

این بحث برای مدتی نسبتا طولانی نقل محافل بوده است. در2016، سامسونگ یک حق اختراع برای یک گوشی قابل تاشدن ثبت کرد، و در همین سال بلومبرگ گزارش داد که این شرکت در نظر دارد که دو مدل را با صفحات قابل تاشو عرضه کند. در اواخر سال گذشته‌ میلادی، رئیس شاخه‌ موبایل سامسونگ بیان داشت که این شرکت بعد از حل “بعضی مشکلات”، چنین‌ موبایلی را عرضه خواهد کرد.

از بعضی لحاظ‌ها، این طراحی مشابه نیتندو3DS و یا ZTE Axon M است؛ یک دستگاه با دو صفحه نمایش که به چهار شکل می‌تواند مشاهده شود و بعد از باز شدن یک صفحه‌ بزرگ 6.75 اینچی را تشکیل می‌دهند. اما این طراحی از صفحه‌های منحنی لبه به لبه‌ی سامسونگ استفاده می‌کنند، که این به این خطای دید که شما در زمان باز شدن گوشی به یک صفحه‌ی بزرگ یک‌پارچه نگاه می‌کنید، منجر می‌شود. در نوامبر، وبسایت کره‌ای سامسونگ یک گوشی با شماره مدل SM-G888NO را لیست کرد که طبق شایعه‌ها مدل قابل تاشدن است. علی‌رغم این شواهد، این مورد را هم‌چنان باید غیرمحتمل دانست.

عکسی که گفته می‌شود مربوط به پنل پشتی گلکسی اس 9 است.
شایعه: این گوشی شباهت زیادی به گلکسی اس 8 خواهد داشت.

با توجه به قاب‌های رو به افزایش S9 در آمازون در روزهای گذشته، ما انتظار داریم که سامسونگ طرح این گوشی را نهایی کرده باشد و ما در چند هفته‌ آینده، عکس‌های لو رفته‌ی بیشتری را ببینیم. صحبت‌ها حاکی از این هستند که این گوشی شباهت زیادی به گوشی قبل این سری دارد و تصاویری که تا به این‌جا دیدیم، که بیشتر رندرها و موکاپ‌های طراحی شده توسط افراد آماتور و طرفداران هستند، این را تایید می‌کنند. چند تصویر ظاهرا معتبری که وجود دارند، شامل یک تصویر که نشان‌دهنده‌ی یک پنل پشتی طراحی شده برای یک دوربین عمودی و اسکنر اثر انگشت است، حاکی از یکی طراحی نسبتا تکراری دارند.
شایعه: طول عمر فوق‌العاده‌ی باتری

طبق گزارش‌ BGR، گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس احتمالا همانند گوشی‌های قبلی این سری به ترتیب دارای باتری‌های 3000‌ و 3500 میلی‌آمپری خواهند بود. با این وجود، کوالکام بیان داشته است که پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون 845 طول عمر 30 درصد بهتری ارائه خواهد داد که احتمالا اس 9 و اس 9 پلاس را از مرز 20 ساعت عبور دهند. اس 8 و اس 8 پلاس در تست‌های حدود 16 ساعت حفظ باتری داشتند و نوت 8 یک ساعت بیشتر باقی می‌ماند.
شایعه: 512 گیگابایت حافظه‌ی داخلی

این امکان وجود دارد که سامسونگ در رابطه با حافظه‌ی داخلی، سطح رقابت را به شکلی چشم‌گیر بالا ببرد. گزارشی در مورد شروع تولید انبوه یک چیپ 512 گیگابایتی شده است که این به گلکسی اس 9 هشت برابر بیشتر از گلکسی اس 8 حافظه‌ داخلی ارائه می‌دهد.

خصوصیات درج شده روی تصویر لو رفته از جعبه‌ گوشی یک مدل 64 گیگابایتی را نشان می‌دهد. اما اگر فرض کنیم که این مدل 512 گیگابایتی وجود داشته باشد، تمامی رقیبان را کنار خواهد زد: جدیدترین و قوی‌ترین آیفون‌ها 256 گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارند و گوگل پیکسل 2 (XL) نسخه‌های 64 گیگابایتی و 128 گیگابایتی دارد. (شایان ذکر است که چیپ‌های سامسونگ خیلی وقت‌ها در گوشی‌های غیر سامسونگ، شامل آیفون، وجود دارند.)
شایعه: ممکن است گلکسی اس 9 جک هدفون را حفظ کند.

جک هدفون 3.5 میلی‌متری که قبل‌تر در همه‌جا دیده می شد، تبدیل به یک خصوصیت نادر و “قدیمی” شده است که می‌تواند گلکسی اس 9 را برای افرادی که هنوز هدفون‌های سیم‌دار خودشان را دور نینداخته‌اند، به گزینه‌های جذاب تبدیل کند. اپل این پورت را در آیفون 7 و 7 پلاس حذف کرد و بعد از آن دیگر مورد استفاده نداد و گوگل پیکسل 2، موتو Z، Essential Phone و دیگر گوشی‌هایی از این روند پیروی کرده‌اند.
شایعه: ممکن است گلکسی اس 9 دارای رادیو باشد.

با کمی رادیوی FM قدیمی به همراه جک هدفون موافقید؟ Tom’s Guide گزارش داده است که Tagstation، سازنده‌ی اپ Next Radio، بیان داشته است که سامسونگ چیپ‌های رادیوی FM را در بعضی گوشی‌های جدید فعال خواهد کرد. این ظاهرا به شما اجازه می‌دهد که روی گوشی خود بدون اتصال به اینترنت به رادیو گوش دهید.


شایعه‌: هزینه‌ی گلکسی اس 9 می‌تواند خیلی بیشتر از نسل فعلی باشد.

فاکتورهای زیادی وجود دارند که در قیمت گوشی نقش دارند. مدل پایه‌ی 1000 دلاری آیفون X اپل راه‌ را برای قیمت‌های 4 رقمی در آینده باز کرده است؛ و اگر همه‌ی موارد مربوط به پیشرفت‌های دوربین صادق باشند، به احتمال خیلی زیاد قیمت گوشی‌ها افزایش خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها