انتظار می‌رود که هندست جدید شرکت سونی بدون درگاه اتصال هدفون وارد بازار شود و اکنون این گوشی مراحل دریافت گواهی کمیته ارتباطات فدرال (FCC) را پشت سر گذاشته است. این دستگاه، اولین اسمارت‌فون سونی است که بدون جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون به بازار عرضه خواهد شد. در این میان هیچ اشاره‌ای به مشخصات گوشی نشده است؛ اما احتمالا این هندست، پرچم‌دار آینده کمپانی سونی به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۱۱۶۱۵۸
پرچمدار آینده سونی فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است! + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از آی تی رسان، اگرچه ممکن است این اقدام چندان به مذاق کاربران خوش نیاید، اما به نظر می‌رسد که جک اتصال هدفون به تدریج می‌تواند از گجت‌های اندرویدی کنار گذاشته شود. سال گذشته شاهد پیوستن چندین کمپانی تولیدکننده به جریان طراحی محصولات فاقد جک هدفون بودیم که از جمله آن‌ها می‌توان به گوگل و اچ‌تی‌سی اشاره کرد و ظاهرا سونی نیز به‌زودی این رویه را در پیش می‌گیرد.

اخیرا یک دستگاه سونی مراحل اخذ مجوز از FCC را پشت سر گذاشته و طراحی شماتیک آن نشان می‌دهد که به احتمال فراوان فاقد جک صوتی هدفون خواهد بود. در کنار این طراحی، جدولی نیز ارائه شده که بیانگر انتقال صدا از طریق درگاه USB Type-C است.

این حقیقت توسط تارنمای Xperia Blog کشف شد و این موضوع می‌تواند میخ محکم دیگری را بر تابوت جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون بکوبد. به طور معمول سونی گزینه‌های نرم‌افزاری متنوعی را برای بهبود کیفیت صدا در دستگاه‌های خود ارایه می‌دهد که محصولات سری اکسپریا را به انتخابی مناسب برای علاقه‌مندان به موسیقی بدل نموده است. بعلاوه این شرکت یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات صوتی در جهان به شمار می‌رود. در صورتی که سونی تصمیم بگیرد تا جک هدفون را از گوشی‌ها و به صورت بالقوه از سایر محصولات خود حذف نماید، این حرکت می‌تواند بازخورد وسیعی در حوزه صنعت داشته باشد.

فهرست FCC همچنین نشان می‌دهد که ابعاد هندست مذکور معادل با ۱۵۲.۷۹ در ۷۲.۴۲ میلی‌متر است که سایز ۵.۷ اینچی این اسمارت‌فون را به‌دنبال خواهد داشت.

در حال حاضر این صحبت‌ها تنها یک گمانه‌زنی است؛ اما با توجه به سمت ‌و سوی حرکت بازار، مطرح شدن آن‌ها چندان مایه تعجب نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها