پیرمرد ۷۵ ساله‌ و از کارافتاده‌ای که با قرض به بازسازی داخلی بخشی از خانه خود در شهرستان ورامین اقدام کرده بود، فکر نمی‌کرد به جای پرداخت دستمزد، مجبور می‌شود دیه مرگ کارگر را پرداخت کند.
کد خبر: ۱۱۱۴۸۰۷
پدر شهیدی که به علت عدم تامین دیه، زندانی شد

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، شهریور سال 93 بود که هادی تصمیم گرفت بخشی از خانه خود را بازسازی کند و به همین دلیل با عبدالله که همسری بیمار و چند فرزند دانشجو و دم‌بخت قراری شفاهی می‌گذارد که در قبال این کار، 600 هزار تومان دریافت کند. عبدالله هم با کارگر خود مشغول تخریب بخشی از خانه می‌شود.

به دلیل نبود نور کافی در حمام خانه،‌ عبدالله تصمیم می‌گیرد که از اتاق کناری با سیم‌کشی غیراصولی نور کافی را در حمام تأمین کند اما روز بعد حین انجام کار، عبدالله دچار برق‌ گرفتگی شدید می‌شود و با وجود تماس با اورژانس،‌ فوت کرد.

شکایت خانواده عبدالله از هادی، پای او را به دادگاه باز کرد و در نهایت قاضی با توجه به قصور طرفین، هادی را به پرداخت 50 درصد دیه محکوم کرد. با وجود گذشت سه سال از این حادثه و ناتوانی هادی در تأمین دیه‌ای که به آن محکوم شده بود، آبان امسال به زندان رفت.

با ورود کارشناس ستاد دیه به پرونده برای پیگیری، مشخص شد که با وجود اینکه این پدر شهید توانسته بود فقط 35 میلیون تومان از دیه را تأمین کند، همچنان 70 میلیون تومان به خانواده عبدالله بدهکار است و تا زمانی که نتواند این مبلغ را تأمین و پرداخت کند باید در زندان بماند.

نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌‌گر این مددجوی نیازمند باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور واریز کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها