مرد ایرانی ساکن هامبورگ زمانی که نتوانست همسرش را از دین اسلام خارج و مسیحی کند او را با 14 ضربه چاقو به قتل رساند.
کد خبر: ۱۱۱۴۷۳۸
قتل زن ایرانی در هامبورگ به‌ خاطر مخالفت با تغییر دین +عکس

به گزارش جام‌جم، اوایل دسامبر 2017 مردی آلمانی با پلیس این کشور تماس گرفت و از درگیری میان زوج ایرانی داخل خانه‌شان در یکی از محله‌های شهر هامبورگ خبر داد. ماموران پس از مراجعه به محل، از همسایه آلمانی این زوج تحقیق کردند و متوجه شدند مرد ایرانی پس از فروکش کردن مشاجره از خانه خارج شده است.

ماموران وارد آپارتمان شدند و چند بار زن ایرانی به نام مریم را صدا زدند اما پاسخی نشنیدند. صدای گریه کودکی در خانه شنیده می‌شد. با گرفتن رد صدا وارد اتاقی شدند و در آنجا دختر 13 ماهه را کنار پیکر غرق در خون مادرش یافتند. زن 35 ساله براثر 14ضربه چاقو زخمی شده بود. دقایقی بعد زن جوان به بیمارستان منتقل شد که در آنجا فوت کرد. تحقیقات محلی نشان داد، علیرضا 43 ساله همراه همسرش مریم و دخترشان در آن آپارتمان زندگی می‌کردند و این اواخر همسایه‌ها شاهد درگیری آنها بودند.

تحقیقات نشان می‌داد متهم فراری از دین اسلام خارج شده و به دین مسیح گرایش پیدا کرده و به زور می‌خواسته همسرش را هم مسیحی کند که برسر همین موضوع او را به قتل رسانده است.

در ادامه تحقیقات پلیسی، قاتل فراری هنگام فرار به یکی دیگر از شهرهای آلمان شناسایی و بازداشت شد.

متهم ایرانی در بازجویی‌ها اعتراف کرد خودش مسیحی شده و می‌خواسته همسرش را مسیحی کند که موفق نشده و سرانجام در جریان درگیری او را کشته است. با اعتراف متهم او روانه زندان آلمان شد.

خانواده مریم زمانی که از طریق سفارت ایران از قتل دخترشان با خبر شدند طی سفر به آلمان جسد را به تهران منتقل کردند. با گذشت دو ماه از این جنایت، چند روز پیش اولیای دم زن کشته شده در هامبورگ با حضور در دادسرای جنایی تهران از دامادشان شکایت کردند و خواستار محاکمه وی در ایران شدند.

پدر مقتول به بازپرس جنایی گفت: من در بازار مغازه دارم و با دامادم علیرضا و خانواده‌اش همسایه بودیم و در یک محل در تهران زندگی می‌کردیم. او پسر آرامی بود. چند سال پیش همراه خانواده‌اش به خواستگاری دخترم آمد و با اعتمادی که به او و خانواده‌اش داشتیم این وصلت سر گرفت و آن دو ازدواج کردند و مدتی بعد هم ساکن هامبورگ آلمان شدند .

وی گفت: اوایل شرایط زندگی‌شان خوب بود و یک سال و یک ماه پیش هم در آلمان دخترشان به دنیا آمد. چند وقت قبل رفتار دامادم تغییر کرد و دخترمان را کتک می‌زد. با دامادم صحبت کردم که او به ما قول داد رفتارش را عوض کند اما این گونه نشد و سرانجام دخترمان را به قتل رساند. زمانی که از جنایت با خبرشدیم، با سفر به آلمان جسد دخترم را تحویل گرفته و دفن کردیم. پلیس، سرپرستی نوه‌‌مان را به زوج آلمانی سپرده است. در همان جا متوجه شدیم دامادمان مسیحی شده و به اجبار می‌خواسته دخترمان را هم مسیحی کند که سرهمین موضوع او را کشته است. می‌خواهیم دامادمان برای محاکمه به ایران منتقل شود و سرپرستی نوه‌مان را به ما بدهند.

بعد از شکایت این خانواده دردادسرای جنایی تهران، با دستور بازپرس جنایی قرار شد پلیس ایران مدارک و گزارش‌های مربوط به قتل زن ایرانی مقیم آلمان را از طریق پلیس بین‌الملل از کشور آلمان دریافت کند و در این باره تحقیقات بیشتری انجام شود و هماهنگی قضایی نیز برای بازگرداندن دختر زن کشته‌شده نزد خانواده‌اش در ایران صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها