گفت‌وگو با پوراندخت مهیمن، بازیگر سینما و تلویزیون

مسئولان فکری به حال بیکاری کنند

من استخدام اداره تئاتر بودم و تا آن زمان یک کار نوروزی برای تلویزیون و یک فیلم سینمایی به اسم «شب‌شکن» بازی کرده بودم که در آن نقش اول را داشتم. آقای غلامحسین لطفی از همکاران ما در این اداره بودند؛ یک روز گفتند که می‌خواهند سریالی بسازند و دوست دارند بازیگرانش همه اهل تئاتر باشند. یادم است که گفتند: «تو اولین نفری هستی که برای بازی در سریال آئینه به او پیشنهاد داده‌ام.»
کد خبر: ۱۱۱۳۹۷۷
با «آئینه» شناخته شدم

علاوه بر ایشان نویسندگان سریال هم با ما آشنا بودند و در طول کار کم کم قسمتها را بر اساس بازیگران مینوشتند، مثلا میگفتند خوب است این نقش را مهیمن یا خانم شهابی بازی کند. به یاد دارم در طول فیلمبرداری تبادل نظر زیادی میان کارگردان، نویسندگان و بازیگران وجود داشت. فضای این مجموعه در جلو و پشت دوربین آنقدر خوب بود که بعد از گذشت سالها نه تنها من که همه مردم آن را دوست دارند و برای همه حس نوستالژی دارد. به نظرم دلیل این موفقیت آن است قصههایی که آئینه روایت میکرد در زمان خود بسیار شنیدنی و جالب بود؛ آئینه انعکاس معضلات زندگی مردم بود و آنها را بخوبی به تصویر میکشید و برای همین به دل مردم نشست. این مجموعه هنوز هم که گاهی پخش مجدد میشود، بیننده دارد و خود من هم علاقهمندم که دوباره آن را ببینم، حتی موسیقی متن این سریال را که میشنوم خیلی برایم جالب و خاطرهانگیز است و آن دوران و خاطراتش را برایم تداعی میکند.

دلیل این حال خوب علاوه بر آن حس نوستالژی، میتواند این باشد که آن سالها اوایل کارم بود. بیش از هر چیز با آئینه شناخته شدم و حضور در این اثر تاثیر بسزایی در ادامه مسیر حرفهایام گذاشت. از همان روزهای نخست پخش، مردم مرا شناختند و این را از طرز برخوردشان در خیابان براحتی میشد فهمید. از این بابت احساس خیلی خوبی داشتم، تصور کنید وقتی یک نفر شما را دوست داشته باشد چقدر حس خوبی دارید، حالا فکر کنید جمعیت زیادی شما را دوست داشته باشند! این پیشامد قطعا از الطاف خداوند است... .

به هر رو، از هر زاویهای که به بازی در این سریال نگاه میکنم، برایم دلچسب است و با اینکه پس از آن کارهای زیادی انجام دادهام، اما همچنان آئینه برایم چیز دیگری است. سریالی که لحظه لحظهاش برایم خاطره است. به خاطر دارم در طول فیلمبرداری هر روز در یک خانه کار میکردیم و تعامل بازیگران با یکدیگر به قدری عالی بود که میتوانم بگویم در آن مدت مثل یک خانواده کنار هم زندگی میکردیم. این دوستان با حضور در این سریال جزئی از زندگی و خاطرات کاری من شدند. همیشه از همکاران عزیزم در این اثر یاد میکنم و میگویم انشاءالله کسانی که در قید حیات هستند، سلامت و مشغول کار باشند و کسانی هم که از میان ما رفتهاند، خداوند رحمتشان کند.

پوراندخت مهیمن

بازیگر سریال «آئینه»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها