هو شدن علی قربانی در پایان بازی استقلال و سایپا تلخ بود اما اتفاق تازه‌ای نبود. در فوتبال ایران و جهان بارها این اتفاق‌ها رخ داده و حتی گاهی منجر به جدایی بازیکن شده است.
کد خبر: ۱۱۱۳۳۳۳
گزارش ویژه: «هو» شدگان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه گل ، روزجمعه و در ورزشگاه آزادی مهاجم شماره 9 استقلال یک فرصت خوب را از دست داد تا همین بهانه‌ای برای هواداران عصبانی روی سکوها باشد تا او را هو کنند. در واقع قربانی تاوان خراب کردن تنها یک فرصت را داد اما واقعا تمام ماجرا همین یک موقعیت است یا عصبانیت هواداران ریشه دارد؟ البته که این اولین بار نیست و احتمالا آخرین بار هم نیست چرا که پیش از این بازیکنان مطرحی در فوتبال ایران توسط هواداران هو شده‌اند.

از برنابئو تا آزادی

سانتیاگو برنابئو ورزشگاه اختصاصی رئال‌مادرید از این نظر یک نمونه قابل بحث در فوتبال جهان است. در این ورزشگاه کریستیانو رونالدو، زین الدین زیدان، ژوزه مورینیو و بسیاری دیگر از بزرگ‌ترین ستاره‌های فوتبال جهان تا به امروز توسط هواداران خودی هو شده‌اند و امروز گفته می‌شود این یک فرهنگ در برنابئو است. در فوتبال ایران هم سابقه هو شدن یک بازیکن از طرف هواداران خودی به سال‌ها قبل برمی‌گردد و حتی گفته می شود چهره مطرحی چون پرویز دهداری نیز در زمان حضورش در شاهین توسط هواداران خودی مورد نوازش قرار گرفته است. ابراهیم افشار نویسنده و روزنامه‌نگار ورزشی قدیمی در یکی از مطالبش به یک بازی در لیگ تخت جمشید در حدو 40 سال پیش اشاره می‌کند که بازیکن در بازی تراکتور با ذوب‌آهن، هواداران تراکتور بازیکن خودی را هو کرده‌اند. پس هو شدن یک بازیکن اتفاق تازه‌ای نیست و در این سال‌های به کرات در ورزشگاه‌های مختلف رخ داده است. آخرینش ماجرای علی قربانی است اما در همین فصل نیز بازیکنان دیگری بوده‌اند که در ورزشگاه‌ها توسط هواداران خودی هو شده‌اند.

همه آنهایی که هو شدند

علی قربانی: مهاجم شماره 9 استقلال که یکی از بهتری‌های این تیم در فصل قبل بود امسال موقعیت‌های زیادی را از دست داده و در بازی با سایپا نیز در آخرین دقایق دروازه خالی را بیرون زد تا توسط هواداران استقلال هو شود. قربانی با چشمانی اشکبار زمین مسابقه را ترک کرد و از طرف همبازی‌هایش مورد حمایت قرار گرفت.

مهدی طارمی: مهاجم سابق پرسپولیس و حال حاضر الغرافه با وجود اینکه دو بار با لباس این تیم آقای گل لیگ و بهترین بازیکن فوتبال ایران شده یکی، دو باری توسط هواداران خودی هو شده است. او که یکی از محبوب‌ترین بازیکنان دهه اخیر پرسپولیس بود در بازی با الریان قطر وقتی ضربه پنالتی چیپش گل نشد با شعار هواداران خودی مواجه شد. او هم به هواداران هیس نشان داد هرچند خیلی زود این موضوع از سوی طرفین فراموش شد.

رسول نویدکیا: بازیکن آرام و سر به زیر سپاهان در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر در بازی با سپیدرود و در ادامه نتایج ضعیف این تیم توسط هواداران خودی هو شد. نویدکیا حتی اعلام کرد که می‌خواهد از سپاهان جدا شود که این اتفاق رخ نداد. اینکه برادر محرم نویدکیا که محبوب‌ترین فوتبالی شهر اصفهان است هم از نکات قابل توجه این اتفاق بود.

علیرضا بیرانوند: ماجرای خدمت سربازی بیرانوند و اظهارات او بعد از بازی با سایپا باعث شد تا در بازی پرسپولیس برابر پدیده در ورزشگاه آزادی او توسط هواداران پرسپولیس هو شده و با شعارهای منفی علیه خودش مواجه شود. بیرانوند البته با بازی های خوبی که انجام داد توانست رابطه تیره‌اش با هواداران را ترمیم کند.

مسعود شجاعی: در رده ملی اما کمتر بازیکنانی بوده اند که توسط هواداران خودی هو شوند اما مسعود شجاعی که مدتی است به تیم ملی دعوت نمی شود بعد از بازی ضعیفش برابر تیم ملی تایلند توسط هواداران هو شد و این موضوع واکنش برخی از بازیکنان تیم ملی را به همراه داشت.

مهدی مهدوی‌کیا: در لیگ یازدهم مهدوی‌کیا به فوتبال ایران بازگشت و به تیم داماش رفت. اما نتایج نه چندان خوب داماش باعث شد تا هواداران این تیم در بازی برابر نفت علیه یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های تاریخ فوتبال ایران شعار بدهند. مهدوی‌کیا با ناراحتی زیاد بعد از این اتفاقات داماش را به مقصد پرسپولیس ترک کرد.

مهدی هاشمی‌نسب: زمانی که او هنوز شماره هشت و محبوب پرسپولیسی ها بود در بازی با فولاد خوزستان در سال 78 با شاخه گلی به سمت هواداران استقلال رفت و باعث شد تا تماشاگران پرسپولیس در این بازی علیه هاشمی نسب شعار بدهند. او در پایان این بازی از پرسپولیس جدا شد و به استقلال رفت و هواداران پرسپولیس شمشیر را برای او از رو بستند.

محمد محمدی: در لیگ نهم که استقلال دو دروازه‌بان به نام‌های محمد محمدی و وحید طلب‌لو داشت، صمد مرفاوی در بازی با استقلال اهواز به محمدی که سابقه بازی در پرسپولیس را داشت بازی داد و استقلال در نهایت بازی را سه بردو باخت. در پایان این بازی هواداران استقلال محمدی را هو و طالب‌لو را تشویق کردند.

اسماعیل حلالی: هافبک تبریزی پرسپولیس که بازی‌اش به شدت مورد علاقه علی پروین بود در جریان بازی پرسپولیس و پاس در سال 79 از سوی هواداران پرسپولیسی هو شد. البته هواداران پرسپولیس در تمرین پرسپولیس برای او گل برده و از دلش در آوردند.

هاشم بیگ‌زاده: در لیگ چهاردهم و در بازی استقلال برابر پدیده در آزادی هاشم بیگ‌زاده مدافع استقلال با شعار هواداران این تیم علیه خودش مواجه شد و حتی باعث شد او در مصاحبه بعد از بازی نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد. البته بیگ‌زاده بعدها عذرخواهی کرد و توانست با استقلال به مقام قهرمانی برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها