یکی از اصول سه‌گانه خانواده احترام است و هر اجتماعی حتی یک زن و شوهر، به‌عنوان هسته مرکزی خانواده، براساس اصل احترام متقابل قوام می‌یابد و پایدار می‌گردد.
کد خبر: ۱۱۱۳۳۲۵
تلاش متفاوت روحانی برای تحکیم بنیان خانواده در یک روستا

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه یک، در این قسمت از مجموعه در امتداد فلق تلاش های فرهنگی حجت الاسلام رنجبر روحانی مستقر روستای «امام قیس» استان چهار محال و بختیاری در تحکیم بنیان های خانواده اهالی روستا روایت می شود.

این روحانی معتقد است یکی از پایه های سبک زندگی اسلامی بر احترام بنا شده و نیروی ذاتی احترام زایل‌کننده بسیاری از کدورت‌ها و کینه‌ها است. او می گوید احترام را باید از همان دوران کودکی به فرزندان آموخت و به همین دلیل تمرکز فعالیت های خود را در این راستا قرار داده است. حاج آقای رنجبر با انواع روش های آموزشی تمام مردم روستا را در امر آموزشِ احترام به یکدیگر، بسیج و این امر را در روستا نهادینه کرده است و اعتقاد دارد احترام گذاشتن به بزرگترها و حفظ حرمت آنان موجب می‌شود.

مردم روستای امام قیس هم معتقدند که حجت الاسلام رنجبر با این کار زندگی مردم را دگرگون کرده و توانسته سبک زندگی ایرانی- اسلامی را در آنجا پیاده کرده است.

مهران رستمی تهیه کننده، عباس لهراسبی ناظر کیفی، مهدی رمضانی کارگردان و ایمان ابراهیمی تدوینگر این مجموعه هستند.

مستند در امتداد فلق، کاری از طرح و برنامه شبکه یک سیما است که امشب ساعت 20 از این شبکه روی آنتن خواهد رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها