عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

پاک کردن صورت مسئله با تعطیلی مدارس

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نمی‌توان با توجیه‌هایی مانند کاهش آلودگی کلانشهرها مدارس را یک ماه تعطیل کرد، این درحالی است که برای مقابله با آلودگی شهرهای کلان نیاز به مدیریت صحیح و کارآمد دارد و تعطیلی مدارس تاثیری چندانی در کاهش آن ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۲۶۳۱
پاک کردن صورت مسئله با تعطیلی مدارس
علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین، با انتقاد از طرح تعطیلی یک ماهه مدارس، گفت: در صورتی که در فصل زمستان مدارس یک ماه تعطیل شود زمان آغاز مدارس نیز باید تغییر کند که این تغییرات مشکلات و معضلات زیادی در پی دارد.
وی در ادامه گفت: در کشورهای توسعه یافته تعطیلی مدارس در تابستان‌ها یک ماه و نیم است و تعطیلات زمستانه مدارس نیز دو هفته است چرا که تعطیلی بیش از اندازه روند و کیفیت آموزشی دانش‌آموزان را با مشکل مواجه ‌کند. این در حالی است که تعطیلی یک ماهه مدارس پاک کردن صورت مسئله است.
سلیمی با بیان اینکه طولانی بودن تعطیلات تابستانی در ایران باعث فاسد شدن تعلیم و تربیت می‌شود گفت: در کشور ما تعطیلات برای مدارس بسیار زیاد است؛ به طور مثال در عید نوروز دانش‌آموزان بیش از 15 روز تعطیل هستند و در نتیجه در صورت اجرای تعطیلی یک ماهه زمستان وضعیت آموزش در کشور بد و بدتر خواهد شد.
نماینده مردم محلات و دلیجان با بیان اینکه تعطیلی یک ماهه مدارس پاک کردن صورت مسئله است، گفت: به احتمال زیاد با تعطیلی یک ماهه مدارس موافقت نمی‌شود.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه گفت: تعطیلی یک ماهه مدارس باید با دقت کارشناسی شود چرا که ممکن است دانش‌آموزان در این تعطیلات دچار افت تحصیلی شوند، در واقع دانش‌آموزان از تحصیل دور می‌مانند. طرح‌هایی که برای کاهش آلودگی کلانشهرها ارائه می‌شود علت آن کم کاری دربخش دیگر است و نباید باری برای آموزش و پرورش و دانش‌آموزان ایجاد کند. این موضوع به یک کارشناسی دقیق و با تدبیر نیاز دارد.
نعمت الله سوری - جام جم آنلاین
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها