وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر چهارشنبه در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد: ما، شما و سایر اعضای برجام باید با هماهنگی یکدیگر از نزدیک، اطمینان حاصل کنیم که این دستاورد با جدیت پیگیری می شود.
کد خبر: ۱۱۱۱۹۲۵
ظریف: برجام باید با جدیت پیگیری شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف در این دیدار که در وزارت امور خارجه روسیه برگزار شد، ضمن تبریک سال نو میلادی به همتای روس خود افزود: مایلم از حمایت های دولت فدراسیون روسیه از اجرای برجام و نقش مهمی که شخص شما (لاوروف) در به نتیجه رسیدن برجام داشتید، تشکر کنم.

وزیر امور خارجه ایران اظهار کرد: برجام یکی از معدود دستاوردهای جامعه بین المللی در سالیان گذشته است و همانطور که شما گفتید، آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها تعهد ایران را به اجرای برجام تایید کرده است.

وی گفت: متاسفانه یکی از اعضای برجام نه تنها تاکنون تعهدات خود را به طور کامل اجرا نکرده بلکه سیاست های بسیار مخربی در این زمینه داشته است.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه با اشاره به سفرهای خود به روسیه تصریح کرد : از چهار سال پیش که وزیر امورخارجه ایران شدم، این بیست و یکمین سفر من به روسیه است که نشان دهنده حجم و گستردگی روابط دو کشور است.

وی یاد آور شد: سفرهای دو رئیس جمهوری، دیدارهایی که بایکدیگر داشتیم و همکاری های مشترکی که در زمینه دوجانبه و منطقه ای داریم به نظر ما به نفع مردم دو کشور و صلح و امنیت بین المللی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با بیان اینکه همکاری ایران و روسیه توانسته نقش مهمی را در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در منطقه حساس ما داشته باشد، افزود: ما متعهد هستیم که در همراهی و همکاری با شما و دوستان ترکیه ای خود اطمینان حاصل کنیم که روند آستانه با موفقیت جلو خواهد رفت و کنفرانس سوچی، کنفرانس موفقی برای ایجاد یک راه حل سیاسی برای سوریه خواهد بود.

وزیر امورخارجه ایران ادامه داد: به نظر ما اجلاس آینده سوچی مهمترین شانس کمک به روند سازمان ملل متحد در ژنو برای رسیدن به صلح پایدار در سوریه است.

در دیدار وزیران خارجه ایران و روسیه، سید عباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه، مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه، سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه و میخائیل بوگدانف نماینده پوتین در امور خاورمیانه حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها