متخصص صنایع غذایی گفت: افراد نباید شیر را هم زمان با فرآورده‌های غذایی حاوی آهن مانند گوشت مصرف کنند زیرا در این صورت آهن و کلسیم همدیگر را دفع می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۱۱۷۵۵
مصرف هم زمان این 2 خوراکی ممنوع!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید امیر محمد مرتضویان متخصص صنایع غذایی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره بهترین ساعت مصرف شیر اظهار کرد: شیر نباید همراه با وعده غذایی اصلی مصرف شود، زیرا اگر شیر همراه با وعده غذایی اصلی مصرف شود تداخل غذایی ایجاد و جذب شیر کمتر می‌شود، همچنین مصرف شیر همراه با فرآورده‌های غذایی حاوی آهن مانند گوشت اشتباه است زیرا آهن و کلسیم در صورتیکه هم زمان مصرف شود همدیگر را دفع می‌کنند. بنابراین افراد باید روزانه یک تا 2 لیوان شیر را در میان وعده‌ها استفاده کنند.

شیر شتر، بهترین شیر مصرفی

وی بیان کرد: جایگزینی برای شیر وجود ندارد، شیر سویا نیز که امروزه در بازار موجود است از عصاره سویا تهیه شده است و خواص شیر را ندارد، در بین پستانداران شیر شتر بهترین شیر است، البته به مقدار کم در بازار وجود دارد و گران قیمت و بد مزه است اما برای انواع بیماری‌ها مفید است.

متخصص صنایع غذایی افزود: افرادی که تمایل به مصرف شیر ساده و بدون طعم را ندارند می‌توانند از شیرهای طعم‌دار مانند شیر کاکائو، شیرموز و شیر توت‌فرنگی استفاده کنند، البته شیرهای طعم‌دار حاوی قند هستند، بنابراین افرادی که دچار اضافه‌ وزن و چاقی هستند و نیز مبتلیان به دیابت باید در مصرف آنها احتیاط کنند.

مرتضویان تاکید کرد: برخی تصور می‌کنند که کاکائو موجود در شیر جذب کلسیم را کاهش می‌دهد در حالیکه دو سوم کلسیم شیر در پروتئین‌های شیر وجود دارد و کاکائو موجود در شیر حداکثر تا 15 درصد جذب کلسیم شیر را کاهش می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها