تحولات منطقه غرب آسیا در سال‌های اخیر در مسیری پیش رفته که به هیچ وجه مطلوب آمریکا و متحدان منطقه‌ای این کشور ازجمله عربستان و رژیم صهیونیستی نبوده است.
کد خبر: ۱۱۱۱۵۳۵
جهان، مدیون فداکاری رزمندگان مقاومت است

در این زمینه میتوان به تحولات سوریه و تثبیت دولت بشار اسد، شکست داعش در عراق و سوریه، تحولات یمن، ماجرای استعفای سعد حریری و... اشاره کرد. بیتردید آنچه باعث شکست طرحهای آمریکا و متحدانش شده، نقشآفرینی محور مقاومت بوده است و رزمندگان این جبهه توانستند با اقدامات خود نهتنها کشورهای منطقه که کشورهای جهان را نیز از تهدیداتی که میتوانست در صورت گسترش تروریسم متوجه آنها شود نجات دهند.

این واقعیتی است که رهبر انقلاب در پاسخ نامه سردار سلیمانی تبیین فرمودند که شکست داعش نهتنها خدمت بزرگی به منطقه و مسلمانان بلکه به بشریت بود. واقعیت این است که اگر توطئه طراحی شده از ناحیه جبهه استکبار استمرار مییافت ملتهای منطقه برای سالهای طولانی درگیر بوده و خسارتهای بسیاری متحمل میشدند.

اگر امروز ملت ایران در آرامش به سر برده و از امنیت برخوردار است به دلیل مجاهدتهایی است که در طول سالهای گذشته از سوی رزمندگان در جبهه مقاومت صورت گرفته است و برخی از ایران بهعنوان مدافع حرم در سوریه و عراق حضور داشتند همچنین برخی نیز از ملتها و ارتش عراق و سوریه، از حزب الله لبنان، کشورهای پاکستان و افغانستان با عناوین مختلف جبهه واحد ضد داعش را ایجاد کرده و این توطئه بزرگ را علیه ملتهای منطقه خنثی کردند.

در مقطع فعلی که با توجه به خنثی شدن این توطئه کشورهای منطقه از جمله سوریه و عراق به سمت آرامش در حال حرکت هستند و ثبات و امنیت ایران نهادینه تر میشود، جا دارد مردم قدردان رزمندگان مقاومت باشند.

همه مردم ایران باید خود را مدیون رزمندگان مقاومت و کسانی بدانند که تروریسم را در منطقه سرکوب کرده و از خسارتهای بیشتر در منطقه جلوگیری کردند.

امروز باید شاکر چنین نعمتی بود، شاید رزمندگان و مدافعان حرم نیازی به این قدردانی نداشته باشند اما باید مردم و گروههای مختلف، مسئولان و جناحها همه به این واقعیت توجه داشته و قدردان باشند؛ چرا که دشمنان دست از توطئه برنخواهند داشت و چه بسا در آینده توطئه دیگری را طراحی کنند. بنابراین باید قدردان کسانی بود که در روز حادثه از جان خود میگذرند و پا به میدان میگذارند و از استقلال و عزت ملت دفاع میکنند.

در ضمن باید توجه داشته باشیم وقتی بحث امنیت ملی در راس منافع قرار دارد باید همه درخصوص تامین امنیت ملی یکصدا باشند؛ زیرا امنیت ملی را باید پدید آورد، امروز رزمندگان مقاومت و مجموعههایی که در جبهه مقاومت بودهاند در خط مقدم قرار دارند.

امروز وحدت و همدلی موجب پیشرفت است، وقتی امروز جبههای از دشمنان را در مقابل خود داریم که توطئهای را بهصورت منسجم طراحی و پیادهسازی میکنند باید برای خنثی سازی آن ملت ما هم در جبهه منسجم عمل کند در غیراین صورت نمیتوانیم بر جبهه مقابل غلبه کنیم.

دکتر یدالله جوانی

استاد دانشگاه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها