شرکت خودروسازی تویوتا و به‌صورت دقیق‌تر، شاخه خودروهای لوکس این شرکت یعنی لکسوس اعلام کرده است که به‌زودی فناوری نسل سوم خودروهای خودران را روانه جاده‌ها خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۱۱۱۲۷
تویوتا به دنبال نسل بعدی خودروهای خودران

به گزارش جام جم آنلاین از سیناپرس، نمایشگاه CES به‌زودی در شهر لاس‌وگاس برگزار خواهد شد و شرکت‌های خودروسازی از آن به‌عنوان یک فرصت عالی جهت نمایش دادن پیشرفت‌های خود در زمینه فناوری استفاده می‌کنند.

در این میان شرکت تویوتا که با دو برند تویوتا و لکسوس در این نمایشگاه حاضر خواهد بود، قرار است تا یک خودروی ویژه را به کاربران معرفی کند.

این خودرو که با برند لکسوس عرضه می‌شود، «LS600hL» نام دارد و قرار است تا اولین خودرویی باشد که در شمال آمریکا از نسل جدیدی از فناوری‌های خودران استفاده می‌کند.

این خودرو قرار است تا به‌زودی نسخه‌های پروتوتایپی را در قالب یک ناوگان آماده کرده و آن‌ها را در دیترویت امریکا به‌صورت میدانی به آزمایش بگذارد.

این خودرو به‌احتمال فراوان در سال 2020 میلادی به بازار عرضه خواهد شد و به نوعی پنجمین نسل از سری LS این شرکت خواهد بود.

این خودرو از فناوری‌ای به نام پلتفرم 3.0 استفاده می‌کند که موجب می‌شود که بتواند میدان دید 360 درجه‌ای کاملی را در اختیار خودرو قرار بدهد.

این سیستم می‌تواند یک میدان به شعاع 200 متر را به‌صورت کامل تحلیل کند و داده‌ها در آن به‌مراتب از فناوری‌های نسل قبلی خودروهای خودران بهتر بررسی و پردازش می‌شود.

این خودرو از چند حسگر مختلف استفاده می‌کند که در مرکز آن‌ها حسگرهای «LIDAR» مرسوم برای خودروهای خودران قرار دارد ولی حسگرهای ویژه‌ای در کنار خودرو نیز قرار دارند که موجب می‌شوند عملکرد این وسیله نقلیه با سایر محصولات هم‌رده متفاوت باشد.

همچنین تویوتا اعلام کرده است که انستیتوی تحقیقات تویوتا در سیلیکون ولی به دنبال یافتن راه‌هایی برای بهبود این خودرو است و به همین دلیل نیز ممکن است تا زمان عرضه رسمی، تغییرات و پیشرفت‌های بسیاری در زمینه فناوری‌های خودران این وسیله نقلیه بر روی آن اعمال شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها