رییس پلیس فتا استان یزد گفت: فردی که با ظن مبنی بر این‌که فردی با زن برادرش رابطه نامشروع دارد در فضای مجازی وی را تهدید به قتل کرده بود، توسط کارآگاهان جرائم رایانه ای پلیس فتا استان یزد شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۶۸۰
بازداشت فردی که در فضای مجازی تهدید به قتل می‌کرد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، سرهنگ مرتضی ابوطالبی گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا مبنی بر این‌که مدتی است شخصی با هویت نامشخص و ادعاهای کذب، در فضای مجازی و با تماس تلفنی وی را به قتل تهدید به قتل می‌نماید و مسبب سلب آرامش از وی و خانواده‌اش شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان یزد قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضایی، طی اقدامات فنی و تخصصی ماموران موفق شدند، عامل تهدید به قتل شاکی را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه متهم را دستگیر کنند.

رییس پلیس فتای استان یزد تصریح کرد: متهم با توجه به اعتیاد و مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی دچار شک گردیده و در یکی از شبکه‌های اجتماعی شاکی را تهدید به قتل نموده بود و در اظهارات خود اعتراف کرده که با مشاهده دو سه مرتبه ورود و خروج شاکی به منزل برادرش و با توجه به این‌که زن برادرش عشق قبل ازدواجش بوده دچار شک گردیده و با هویت مجهول در یکی از شبکه‌های اجتماعی و با فرستادن چندین عکس که شاکی در نزدیکی درب منزل برادرش بوده، وی را تهدید به قتل نموده است.

سرهنگ ابوطالبی در پایان با توجه به این‌که بستر شبکه‌های اجتماعی فضای مناسبی برای اقدامات تلافی جویانه نیست به کاربران شبکه‌های اجتماعی گفت‌: تهدید به انجام عملی که ممکن است موجب ضرر آبرویی یا شرافتی یا افشای اسرار خصوصی فرد صورت بگیرد و خواه فرد تهدید کننده تقاضای مال به قصد اخاذی کرده باشد یا نه، خود به تنهایی یک جرم مستقل بوده و بر اساس ماده 669 قانون مجازات سلامی
«74 ضربه شلاق» یا «حبس از دو ماه تا دو سال» حسب مورد در نظر گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها