هافبک تیم فوتبال آاِک یونان گفت که از سوی باشگاه پیشین خود مجبور به بازی مقابل نماینده رژیم صهیونیستی شده است.
کد خبر: ۱۱۱۰۶۵۲
شجاعی: مجبورمان کردند مقابل نماینده رژیم صهیونیستی بازی کنیم/ نتوانستم با مسئولان فدراسیون صحبت کنم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم ، مسعود شجاعی که پنج ماه پیش با پیراهن پانیونیوس یونان مقابل نماینده رژیم صهیونیستی بازی کرد، سکوت خود را شکست و به روزنامه اسپانیایی «ال‌پایس» گفت: می‌خواهم به تیم ملی کشورم بازگردم. نه‌تنها کی‌روش، بلکه بازیکنان تیم ملی و فدراسیون فوتبال علاقه زیادی به من دارند. به لحاظ فیزیکی و روحی آماده رفتن به جام جهانی هستم.

وی با یادآوری بازی برگشت پانیونیوس مقابل مکابی، نماینده رژیم صهیونیستی اظهار داشت: باشگاه پانیونیوس می‌دانست که قوانین ایران به ما این اجازه را نمی‌دهد که مقابل تیم‌هایی از رژیم صهیونیستی بازی کنیم، اما آنها ما را مجبور به این کار کردند.

شجاعی افزود: آنها فکر می‌کردند ترکیب تیم‌شان به اندازه‌ای خوب نیست که بتوانند در خانه حریف به میدان بروند. پانیونیوس بازی رفت را 2 بر صفر باخته بود و سرمربی تیم (میچالیس گریجوریو) از من و احسان حاج‌صفی خواست بازی کنیم. وقتی به او گفتیم که ما در بازی رفت هم بازی نکردیم و در این بازی هم نمی‌توانیم بازی کنیم، سرمربی در پاسخ به ما گفت که ما تیم یونانی و در لیگ اروپا هستیم، نه تیم ایرانی. سرمربی به ما گفت که اگر بازی نکنید عواقب بدی در انتظارتان است.

هافبک 33 ساله که به تازکی به آاِک یونان پیوسته گفت: اگر پانیونیوس جواز حضور در دور بعد رقابت‌های لیگ اروپا را کسب می‌کرد، از سوی یوفا 4 یا 5 میلیون یورو پاداش دریافت می‌کرد که این رقم برای آنها مبلغ زیادی بود. آنها به ما گفتند که با شما قرارداد امضا کرده‌ایم که در چنین بازی‌هایی برای‌مان بازی کنید. اگر باشگاه پانیونیوس من را برای رد بازی به دلایل سیاسی محکوم می‌کرد، راه فراری نداشتیم و اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) حداقل یک سال ما را محروم می‌کرد.

شجاعی تأکید کرد: شب قبل از بازی سعی کردم با ایران تماس بگیرم. حتی صبح روز بعد زود از خواب بیدار شدم تا شاید بتوانم با کسی در فدراسیون فوتبال ایران تلفنی صحبت و راه‌حلی برای این مشکل پیدا کنم، اما کسی از فدراسیون پاسخگوی من نبود. در 38 سال اخیر هیچ ورزشکار ایرانی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی رقابت نکرده است. من و حاج‌صفی پس از 38 سال اولین ورزشکاران ایرانی بودیم که این کار را کردیم، احسان به تیم ملی بازگشت، اما من نتوانستم به تیم ملی بازگردم.

این روزنامه اسپانیایی نوشت: محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش و جوانان ایران پس بازی این دو فوتبالیست ایرانی برای پانیونیوس مقابل نماینده رژیم صهیونیستی گفته بود که مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی دیگر به تیم ملی ایران دعوت نخواهند شد، اما حاج‌صفی پس از اینکه در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی «اینستاگرام» ابراز پشیمانی کرد، بار دیگر به تیم ملی دعوت شد. کی‌روش هم پیام فدراسیون را به مسعود فرستاد و به او پیشنهاد کرد تا از طریق اینستاگرام عذرخواهی کند، اما او برای این کار متقاعد نشد.

مسعود شجاعی در حالی که گریه کرد، گفت: سوء‌تفاهم شده بود. من قراردادی حرفه‌ای با پانیونیوس داشتم و حالا با تیم آاِک قرارداد دارم. 12 سال خارج از ایران بازی کرده‌ و 13 سال عضو تیم ملی کشورم بوده‌ام و هیچگاه نخواسته‌ام که فیلم بازی کنم. من هیچ‌گاه نگفته‌ام که "من مسعود هستم!" برای من افتخاری است که بار دیگر پیراهن ایران را به تن کنم.

وی با یادآوری روزی که تیم ملی صعودش به جام جهانی 2018 روسیه را قطعی کرد، گفت: با شکست ازبکستان جواز حضور در مرحله پایانی جام جهانی 2018 را کسب کردیم و روز بعد رئیس جمهور حسن روحانی ما را به دفتر ریاست جمهوری دعوت کرد. رئیس جمهور از من به عنوان کاپیتان تیم پرسید که به نظرت برای پیشرفت تیم چه کاری می‌توانیم بکنیم؟ که من در پاسخ گفتم "ببینید رئیس جمهور، من سال‌ها عضو تیم ملی هستم و خیلی متأسفم که مادرم هرگز نتوانسته بازی من را از نزدیک در ورزشگاه ببیند".

شجاعی ادامه داد: هفت ماه پیش عربستان قانونی را وضع کرد که بر این اساس بانوان هم می‌توانند به ورزشگاه بروند. ما تنها کشور در جهان هستیم که بانوان اجازه حضور در ورزشگاه را ندارند، وقتی مقابل سوریه (در مرحله انتخابی جام جهانی) که آنها هم کشوری اسلامی هستند، بازی داشتیم، بانوان سوری اجازه حضور در ورزشگاه آزادی تهران را یافتند، اما این اجازه به بانوان ایرانی داده نشد. من به رئیس جمهور گفتم " رئیس جمهور، یک کاری کنید".

روحانی هم در پاسخ به مسعود شجاعی گفت: "باید به این موضوع فکر کنیم".

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها