سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت:فردا مقابل استقلال خوزستان یک بازی خیلی مهم داریم که از نان شب هم برای‌مان واجب‌تر است که این بازی را ببریم.
کد خبر: ۱۱۰۹۸۹۴
دایی: با تفنگ ساچمه‌ای نمی‌شود به جنگ ژ۳ رفت!

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار استقلال خوزستان اظهار داشت: فردا یک بازی خیلی مهم داریم که از نان شب هم برای‌ما واجب‌تر است که این بازی را ببریم.

وی افزود: متاسفانه هفته قبل ما در آبادان خیلی بد باختیم، بازیکنان ما کم تجربگی کردند و موقعیت‌های زیادی را از دست دادند، با توجه به این قضیه به هیچ عنوان دوست ندارم فردا مقابل استقلال خوزستان امتیازی از دست بدهیم، اگرچه برخلاف تصور حریف‌مان تیم خوبی است و از کادرفنی کاربلدی سود می‌برد. مسلما بازی سختی در انتظارمان خواهد بود اما بازیکنان ما آنقدر توانایی دارند که 3 امتیاز این مسابقه را بگیرند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد به خواسته‌مان خواهیم رسید.

دایی در پاسخ به این سوال که آیا تیمش توانست بازیکنان مدنظرش را جذب کند، عنوان کرد: به جرأت می‌گویم ما جوان‌ترین تیم لیگ را داریم، با هزینه خیلی کم تیم بستیم در حالی که سال قبل و سال‌های پیش از آن نیز بودجه سایپا خیلی بیشتر بوده است. ما براساس بودجه‌مان یار گرفتیم و همان اول فصل نفرات خوب زیادی را می‌خواستیم که براساس بودجه‌مان نتوانستیم جذب کنیم اگرچه باشگاه‌هایی که با این بازیکنان قرارداد داشتند پول زیادی برای رضایتنامه می‌خواستند که ما نمی‌توانستیم آنها را پرداخت کنیم، این مسائلی که اشاره کردم قطعا در شرایط امروز ما بی‌تاثیر نبوده است، تیم‌هایی مثل سایپا که نه تماشاگر دارند و نه در زمان‌بندی درست می‌توانند به اعضای تیم‌شان پرداختی داشته باشند، شرایط‌شان از این بهتر نمی‌شود. الان در فوتبال دو عامل برای نتیجه‌گیری تیم خیلی مهم است اول هوادار، دوم نداشتن دغدغه مالی و پرداختی به بازیکنان در زمان‌بندی تعیین شده که هیچ یک از این دو عامل را ما نداریم. تیمی مثل سایپا به خاطر نداشتن این دو عامل طبیعی است که دچار فراز و نشیب شود، در حالی که ما اول فصل هم تغییرات زیادی داشتیم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در این باره اضافه کرد: مطمئنا جوانگرایی تاوان دارد، شما همین بازی قبل ما را نگاه کنید از حریف‌مان سرتر بودیم و حتی پنالتی را هم به اوت زدیم که اگر گل می‌شد روند بازی خیلی تغییر می‌کرد. شما ببینید موقعیت‌های گل ما چطور از دست می‌رفت و حریف از چه توپ‌هایی به گل رسید. همه این عوامل را که در کنار هم قرار دهیم به همان نتیجه‌ای که گفتم می‌رسیم. ما 100 بازیکن ردیف کردیم که باشگاه آنها را جذب کند اما وقتی بودجه کافی نداشته باشید نمی‌شود کاری کرد. ما حتی با برخی بازیکنان لابی کردیم که آنها را با رقم خوب به خدمت بگیریم اما در نهایت فقط توانستیم آرمان رمضانی را از اکسین بگیریم و غیر از او نتوانستیم بازیکن دیگری را بگیریم و بودند بازیکنانی که آمدند و تست دادند اما به کار ما نیامدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سایپا در این فصل دنبال چه دستاوردی خواهد بود و چه مشکلاتی در این راه دارد، بیان داشت:‌ ما متاسفانه اول فصل که 30 درصد از مبالغ قراردادمان را گرفتیم قرار بود در ادامه و در نیم‌فصل 20 درصد و ماه بعد هم 20 درصد دیگر بگیریم اما شما نگاه کنید که ما تاکنون همان 30 درصد ابتدا را گرفته‌ایم و من متاسفانه باید هر روز جوابگوی بازیکنان تیم باشم. متاسفانه بیشتر انرژی و وقت ما صرف مسائل غیرفنی می‌شود، در این چند سال مشکلات همین بوده و چیزی دیگری نبوده است، مدیریت باشگاه تمام سعی خودش را می‌کند و با مدیران کارخانه جلسه می‌گذارد و با آنها صحبت می‌کند تا بتواند بودجه بگیرد و به تیم اضافه کند اما این اتفاق تاکنون نیفتاده است. قرار بود ما در نیم‌فصل 20 درصد بگیریم و حدود هفته بیست و سوم و بیست و چهارم 20 درصد دیگر را بگیریم اما الان وارد هفته هجدهم می‌شویم و هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و طبق زمانبندی ابتدای فصل پیش نرفته‌ایم. متاسفانه تیم ما طرفدار ندارد و زمان‌بندی مالی‌مان هم به مشکل خورده است.

دایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اظهارنظر تارتار که گفته بود اومانیا را به دلیل مسائل فنی کنار گذاشته است، آیا شما به دنبال جذب این بازیکن هستید یا خیر، تصریح کرد: برای جذب این بازیکن صحبتی نکر‌ده‌ایم اما اومانیا بازیکن خوبی است ولی به هرحال با او مذاکره‌ای نداشته‌ایم، با بازیکنان دیگری مذاکره‌ کرده‌ایم ولی به نتیجه نرسیده‌ایم، از موقعی که نیم‌فصل اول تمام شده با مدیریت باشگاه صحبت کردیم و با خیلی از بازیکنان مذاکره کردیم اما نتوانستیم آنها را جذب کنیم، با بازیکن صحبت می‌کردیم و به توافقات نهایی هم می‌رسیدیم اما یک باشگاه دیگر می‌آمد و دو برابر پول ما را می‌داد و اینها باعث شده تا این لحظه نتوانیم خوب یارگیری کنیم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا جلساتی را با گرشاسبی برای حل بحث مالی‌تان با پرسپولیس داشته‌اید یا خیر، اشاره کرد: ممنونم از گرشاسبی که حداقل وقت گذاشت و چند جلسه صحبت کردیم، این مشکل، مشکلی نیست که برطرف نشود و انشاءالله حل می‌شود.

وی در رابطه با اینکه در فوتبال ایرادهایی گرفته می‌شود که تیم‌های دولتی در فوتبال ولخرجی می‌کنند و آیا این اتفاق در تیم سایپا هم رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: ما که ریخت و پاشی را در سایپا ندیده‌ایم شاید این موضوع در سال‌های قبل بوده اما بودجه سال قبل ما اگر با امسال مقایسه کنید شاید باور نکنید که ما مثل سال قبل هزینه کرده‌ایم و شاید هم از نصف بیشتر، این را به جرأت می‌گویم. تیم‌های صنعتی دیگر را نمی‌دانم اما اگر مدیرانی که پول داشته باشند خرج می‌کنند و تیم‌شان هم مطمئنا به نتایج دلخواه دست پیدا می‌کنند.

دایی افزود: هیچ مربی‌ای تا ابزار مناسب در دست نداشته باشد و با آرامش در زمین حضور پیدا نکند نمی‌تواند موفق باشد، فوتبال مانند جنگ می‌ماند، یکی با تفنگ ساچمه‌ای می‌آید و دیگری با ژ3، کسی که با ژ3 می‌آید مطمئنا برنده می‌شود، این موضوع در فوتبال هم به همین شکل است.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در رابطه با اینکه آیا سایپا در این فصل به دنبال کسب سهمیه آسیایی است، یادآور شد: مطمئنا جزء اهداف ما است اما بازی قبلی را باختیم و از این هدف دور شدیم. ولی مطمئنا دوست داریم به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا که سال آینده برگزار می‌شود حضور داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها