مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

جزئیات دستگیری عاملان حمله به 3 امامزاده

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران از حمله اغتشاش‌گران به سه امامزاده استان خبرداد و گفت: سه نفر در این رابطه همزمان با انجام اغتشاش دستگیر شدند که دو نفر از آن‌ها مازندرانی نبودند.
کد خبر: ۱۱۰۹۴۲۱
جزئیات دستگیری عاملان حمله به 3 امامزاده

به گزارش جام جم آنلاین ، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری در گفت‌وگو با ایسنا درباره حمله اغتشاش گران به امامزادگان در استان تصریح کرد: از ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه نیمه شب گذشته ۱۱ دی ماه، اغتشاش گران به سه امامزاده در منطقه شیرگاه و سوادکوه شمالی و جاده نظامی قائم ‎ شهر حمله کرده که متاسفانه یک امامزاده به دلیل دارا بودن سقف چوبی کاملا در آتش سوخت و دو امامزاده دیگر با حضور نیرو‌های مردمی و امنیتی از حریق نجات یافتند.

حیدری با اعلام اینکه در این حمله به کتاب الهی، منبر و مفاتیح توهین شده و در آتش سوخت، تصریح کرد: در گشت زنی نیرو‌های منطقه سه نفر مشاهده و دستگیر می‌شوند و بعد از اینکه سوال جواب می‌شوند به آتش زدن این امامزادگان اعتراف می‌کنند.

وی درباره جزییات دستگیر شدگان اظهار کرد: یک نفر از افراد دستگیر شده سابقه اغتشاش دارد و دو نفر دیگر نیز مازندرانی نبودند.

مدیرکل اوقاف مازندران تاکید کرد: نیرو‌های اوقاف، خادمان و مردم در اطراف امامزادگان در حال آماده باش هستند و مانیتورینیگ اوقاف نیز تمامی امامزادگان را رصد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از خواسته‌های دشمن این است که تقدسات مردم را زیرسوال ببرند و مردم ایران را بی‌هویت جلوه دهند، تصریح کرد: از آنجا که باور‌های دینی مردم ایران در پوست و گوش و جانشان عجین شده است این رفتار‌ها برای تقدس زدایی است و برای اینکه بگویند مردم به امامزادگان اهمیت نمی‌دهند و در این راستا حمله به مساجد و بقاع متبرکه امامزاده‌ها که مورد تکریم و احترام مردم است را در دستور کار قرار دادند.

وی با بیان اینکه مردم به هر امامزاده‌ای با هر عقیده‌ای ورود پیدا کنند احترام می‌گذارند، عنوان کرد: این افراد دستاویز دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی هستند و ایادی مستکبر هدایت می‌شوند. این افراد مطمئن باشند نه تنها مردم از باور‌های دینی خود دست نمی‌کشند بلکه حمایت و احترام‌شان از بقاع بیشتر نیز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها