دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخمگذار:

مردم برای مصرف مرغ و تخم مرغ نگران نباشند

دبیرکل کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخمگذار با اعلام اینکه بر اساس گزارش های سازمان بهداشت جهانی دام تاکنون سویه ای از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که قابل انتقال به انسان باشد در کشور ثبت نشده، گفت: مردم برای مصرف مرغ و تخم مرغ نگرانی نداشته باشند.
کد خبر: ۱۱۰۹۲۳۸
مردم برای مصرف مرغ و تخم مرغ نگران نباشند

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، سید فرزاد طلاکش در خصوص انتشار فیلمی در شبکه های اجتماعی مبنی بر وجود سویه جدیدی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با قابلیت انتقال به انسان و تاکید بر عدم مصرف مرغ و تخم مرغ، افزود: تاکنون گزارشی در این ارتباط نداشته ایم و این موضوع صحت ندارد.

وی اظهار داشت: پیش از این نیز در مقالات سازمان بهداشت جهانی دام موضوعی در خصوص انتقال بیماری آنفلوآنزای پرندگان به انسان ناشی از خوردن مرغ و تخم مرغ نداشته ایم.

طلاکش تصریح کرد: ویروس فعلی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شامل H1N5 و H1N8 قابل انتقال به انسان نیست مگر اینکه افراد به طور مستقیم با لاشه یا مدفوع پرندگان آلوده در تماس باشند.

دبیرکل کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخمگذار یادآور شد: به همین منظور با بروز و شیوع این بیماری در سالهای اخیر اقدامات قرنطینه ای و عملیات دفن و معدوم سازی بهداشتی پرندگان مبتلا، مطابق ضوابط سازمان دامپزشکی کشور انجام می شود.

طلاکش گفت: عملیات معدوم سازی بهداشتی برای جلوگیری از انتشار بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، در واحدهای پرورش مرغ تخمگذار، گوشتی صنعتی و سنتی انجام می شود.

وی توصیه کرد: مردم هیچ نگرانی بابت مصرف مرغ و تخم مرغ نداشته باشند، اما باید برای حفظ سلامتی و بهداشت جامعه، مرغ را حداقل در دمای 70 درجه سانتی گراد و تخم مرغ را به شکل کاملا آب پز مصرف کنند تا مشکلی پیش نیاید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها