ستاره تیم ملی والیبال بانوان

چشم خوردیم!

کاپیتان تیم ملی در گفت و گو با جام جم آنلاین ؛

والیبال بانوان را چشم زدند! / ضیایی ادامه دهنده راه داورزنی باشد

جوانگرایی در تیم ملی والیبال بانوان شامل حال بازیکنانی شد که حتی 28 ساله هم نشده بودند اما به هر حال مهسا صابری با 26 سال سن جز آن دسته از بازیکنانی بود که در پروسه جوانگرایی عجیب تیم ملی بانوان جای نگرفت.
کد خبر: ۱۱۰۸۳۶۶
والیبال بانوان را چشم زدند! / ضیایی ادامه دهنده راه داورزنی باشد

به گزارش جام جم آنلاین ، مهسا صابری که اکنون کاپیتان تیم ملی والیبال ایران به شمار می رود در این فصل از رقابت های لیگ برتر والیبال بانوان ترجیح داد راهی مازندران شود تا در تیم بهنمیر در لیگ به میدان برود. اما این بازیکن ناراضی است، نه از شرایط تیم بهنمیر که از کل چیزی که بر والیبال بانوان ایران می گذرد. اوضاع از نظر کاپیتان خوب نیست.

این ملی پوش در گفت و گو با جام جم آنلاین اظهار داشت: «متاسفانه لیگ برتر والیبال بانوان هر سال نسبت به فصل گذشته بدتر می شود و دلیلش هم چیزی نیست جز کمبود اسپانسر در والیبال بانوان ایران. حتی اگر چند اسپانسر خوب هم پیدا بشوند فصل بعد دیگر اثری از آنها نیست. نمونه بارز این موضوع بانک سرمایه است، فصل گذشته آمد و خیلی خوب هم سرمایه گذاری کرد. این تیم قهرمان شد و به جام باشگاه های آسیا هم رفت اما امسال اثری از این تیم می بینید؟ تصمیم گرفتند دیگر در بخش بانوان تیمداری نکنند، شاید به خاطر این باشد که آنها هیچ تبلیغی در لیگ برتر والیبال بانوان نمی توانند انجام بدهند. بالاخره اسپانسرها انتظار دارند سرمایه گذاری در لیگ برتر والیبال بانوان برایشان نتیجه ای در بر داشته باشد.»

کاپیتان از بی توجهی رسانه ها به والیبال بانوان نیز گلایه مند است: « متاسفانه لیگ برتر والیبال بانوان هیچ بازتابی ندارد. اسپانسرها چرا باید بیایند 700، 800 میلیون سرمایه گذاری کنند و هیچ نفعی هم برایشان به دنبال نداشته باشد؟ هر سال لیگ والیبال بانوان بدتر از فصل قبل می شود. وقتی پول نباشد خیلی از بازیکنان خوب به راحتی کنار می روند و ترجیح می دهند دیگر بازی نکنند. شغل بهتری پیدا می کنند و دیگر سراغ والیبال نمی آیند. وقتی پولی وجود ندارد چرا باید به این ورزش روی بیاورند؟ امسال چهار بازیکن خوب به خاطر بی پولی حاضر به بازی کردن نشدند. این موضوع در لیگ ما تاثیر گذار است. »

صابری بر روی ضعیف شدن لیگ تاکید می کند و می گوید: «تیم های امسال واقعا ضعیف شده اند. مگر ما چند بازیکن خوب در والیبال ایران داریم؟شاید 10 بازیکن. اینها اگر در یک تیم جمع می شدند حداقل یک تیم قوی داشتیم، اما در تیم های مختلف پخش شده اند و عضوی از یک تیم ضعیف هستند.»

وی افزود: «امیدوارم فدراسیون از این پس تمرکز بیشتری بر روی تیم ملی والیبال بانوان ایران داشته باشد. البته این باز هم به لیگ برتر والیبال بانوان برمی گردد. وقتی لیگ خوبی داشته باشیم صاحب تیم ملی خوبی هم می شویم. جالب اینجاست که یک سال به تیم ملی والیبال بانوان توجه می شود، یک سال نمی شود. می آیند با خودشان پیش بینی می کنند چون امسال قرعه قهرمانی آسیا بسیار سخت و سنگین است پس نتیجه نمی گیریم و به همین دلیل برای والیبال بانوان هزینه نمی کنیم. با این تفکر نه مربی خوب می آورند نه تدارکات خوب در نظر می گیرند. این تفکر واقعا درست نیست. خیلی از بازیکنان خوب را کنار می گذارند تا مثلا جوانگرایی کنند آن هم به این دلیل که در قهرمانی آسیا نتیجه مطلوب گرفته نشده است. نکته مهم این است بازیکنانی که به عنوان نیروی جوان و در راستای جوانگرایی وارد تیم ملی شده اند همان هایی هستند که 10 سال پیش در برنامه استعدادیابی فدراسیون والیبال شناخته شدند بنابراین جوان محسوب نمی شوند. متاسفانه بازیکنان را راحت کنار می گذارند اما نمی دانند که نتیجه نگرفتن تقصیر بازیکن نیست. وقتی بخواهیم نتیجه ای در تیم ملی بگیریم باید مرتب بازی تدارکاتی داشته باشیم. وقتی هیچ تدارکات مناسبی وجود ندارد توقع کسب نتیجه درست نیست. »

صابری با یادآوری اوضاع بد والیبال بانوان باز هم یادآور شد: «والیبال بانوان را چشم زدند. والیبال در میان رشته های دیگر رشته ای محسوب می شود که هم لیگ منظم دارد و هم مرتب در رقابت های قهرمانی آسیا در تمامی رده های سنی شرکت می کند. الان شرایط والیبال بانوان واقعا تاسف برانگیز است ، برای همین است که می گویم چشم خورده ایم. امیدوارم روزی بیاید که هم لیگ خوبی داشته باشیم و هم تیم ملی. تا همین چهار سال پیش هم بازیکن خارجی در لیگ بود و هم تیم های خوب و قدرتمندی گام به رقابت ها می گذاشتند. الان تیم ها در جذب بازیکنان ایرانی هم مشکل دارند چه برسد به خرید بازیکن خوب خارجی. تیمی که امسال 500 میلیون تومان در لیگ هزینه می کند برای فصل آینده با 300 میلیون تومان تیم می بندد چون خوب می داند خبری نیست که بخواهند هزینه بالا کنند. »

وی درباره انتصاب ضیایی به عنوان رییس فدراسیون والیبال نیز چنین گفت: «امیدوارم ضیایی ادامه دهنده راه داورزنی باشد و اهداف فدراسیون را دنبال کند. در والیبال، آقایان به هر چه می خواستند رسیدند، اکنون باید به والیبال بانوان بیشتر توجه کنند. در همه کشورها، والیبال بانوان هم طراز والیبال مردان همان کشور است اما در ایران نه. کشورهایی که در والیبال حرفی برای گفتن دارند و مدال در مجامع جهانی و بین المللی می گیرند در بخش بانوان نیز جز قدرت های برتر والیبال دنیا محسوب می شوند. برای یک فدراسیون امتیاز بزرگی است که بخش بانوان و آقایان هر دو قوی باشند. »

صابری در پایان درباره احتمال لژیونر شدن خود گفت: «زینب گیوه و مائده برهانی بهترین بازیکنان والیبال بانوان ما هستند. هدف این دو از سال ها پیش لژیونر شدن بود و به آرزوی خود رسیدند. آنها دوستان خوب من محسوب می شوند و لایق همه این موفقیت ها هستند. من هم اگر دنبال لژیونر شدن بودم حتما به خواسته ام می رسیدم. »

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها