رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: در حال حاضر تخم مرغ وارداتی با قیمت شانه ای 12 هزار تومان و تخم مرغ های داخلی با قیمت شانه ای 12 هزار و 600 تومان در میادین توزیع می شود. نباید وارد چرخه واردات شویم و اگر مدتی سختی را تحمل کنیم بهتر از این است که خودمان را به خارج وابسته کنیم.
کد خبر: ۱۱۰۸۳۳۳
نباید وارد چرخه واردات شویم/ قیمت تخم مرغ : میادین 12 هزارتومان، مغازه 18 هزارتومان

ناصر نبی پور، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار جام‌جم آنلاین درباره واردات تخم مرغ اظهار داشت: واردات تخم مرغ در حال انجام شدن است اما مردم باید مقداری عادت کنند زیراکه با صادرات کاری از پیش نمی‌رود و در هیچ جای دنیا زمانی‌که تولید کننده با مشکل مواجه شود با واردات تکمیل نمی شود.

وی ادامه داد: نباید وارد چرخه واردات شویم و اگر مدتی سختی را تحمل کنیم بهتر از این است که خودمان را به خارج وابسته کنیم.

نبی پور گفت: در آن سمت مرز هم تخم مرغ نیست و نباید بحران ایجاد کنیم بلکه باید واقعیت را بپذیریم که در کشورمان مرغ های تخم گذار به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مبتلا شدند و تولیدکنندگان نیز دست‌هایشان خالی شده است و اگر به واردات دل خوش کنیم آینده بدی را خواهیم داشت زیراکه در دنیا این حجم تخم مرغ مورد نیاز برای واردات ما نیست.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ادامه داد: باید این شرایط را کمی تحمل کنیم و نیز مصرف را کاهش دهیم تا با شروع به کار واحدها مشکلات شود.

وی در خصوص قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار گفت: در حال حاضر تخم مرغ وارداتی با قیمت شانه ای 12 هزار تومان و تخم مرغ های داخلی با قیمت شانه ای 12 هزار و 600 تومان در میادین توزیع می شود.

نبی پور بیان داشت: تخم مرغ های داخلی با پوشش سلفون عرضه می شوند و تخم مرغ های وارداتی بصورت فله‌ای وارد شده و فاقد سلفون هستند.

این در حالی است گزارش میدانی خبرنگار جام جم آنلاین نشان می دهد که هر شانه تخم مرغ به قیمت حدود 17 تا 20 هزار تومان توسط مغازه ها به مصرف کننده نهایی عرضه می شود.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها