عضو هیات رییسه مجلس ضمن بیان علت لغو نشست سران سه قوه در مجلس از آخرین تصمیمات مجلس برای حل مشکلات سپرده گذاران برخی موسسات مالی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۷۹۵۰
دلیل لغو نشست سران سه قوه چه بود/ بازگشت پول سپرده گذاران با فروش املاک موسسات مالی بدهکار

اسدالله عباسی در گفت و گو با جام جم آنلاین با اشاره به لغو برگزاری نشست سران سه قوه که قرار بود امروز شنبه به میزبانی مجلس شورای اسلامی با هدف رسیدگی به وضعیت سپرده گذاران مؤسسات مالی و اعتباری برگزار شود، گفت: این نشست به دلیل سفر آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه به ایلام و عدم بازگشت ایشان به تهران انجام نشد و زمان بعدی نشست به بعد از حضور وی موکول شد.

وی در خصوص آخرین تصمیمات کمیته رسیدگی به مشکلات موسسات مالی اظهار داشت: مقرر شده تا اموال منقول و غیر منقول این موسسات پس از حسابرسی و به فروش گذاشته شود تا از محل کسب این درآمد معوقات بالای 200 میلیون تومان به سپرده گذاران پرداخت شود.

عباسی تصریح کرد: سپرده گذاران اعتقاد دارند بانک ها و موسسات مالی باید مطابق نرخ روز سود اصلی را به آنها پرداخت کند اما بانک مرکزی بر این باور است با توجه به اینکه موسسات هیچ منبع درآمدی در طول این سال ها نداشتند و صرفا با سپرده مشتریان خود بانک را اداره می کردند باید طبق تعرفه و مصوبه فعلی بانک مرکزی سود به آنها پرداخت شود.

عباسی گفت: پس از اینکه اموال موسسات شناسایی و فروخته شد تعیین تکلیف ما به التفاوت باقی مانده بدهی ها به مردم با نظر سران سه قوا بررسی و مشخص خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه مردم نسبت به برخی بانک ها و موسسات بی اعتماد شده اند اما ما به مردم این اطمینان را می دهیم که جای نگرانی نیست و پول آنها بازگردانده خواهد شد چون مردم در این زمینه قصوری نداشته اند و ان شالله جای نگرانی نیست و حق وحقوق انها پرداخت می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها