رئیس مرکز مطالعات نظامی و سیاسی روسیه، توافق اخیر بین آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران را بی‌اثر و محکوم به شکست دانست.
کد خبر: ۱۱۰۷۶۵۸
مقام روس: واشنگتن و تل‌آویو باید به قدرت ایران اعتراف کنند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، «الکسی پودپروزکین»، رئیس مرکز مطالعات نظامی و سیاسی روسیه، گفت همکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از گسترش حضور ایران در منطقه، بی‌تاثیر خواهد بود.

او در گفتگو با خبرگزاری «ریانووستی» گفت: آمریکا و اسرائیل با هم به توافق رسیده‌اند که از همه ابزار‌ها و امکانات خود در منطقه و جهان برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به رهبر منطقه بهره بگیرند.

ریانووستی به نقل از این تحلیلگر سرشناس روس افزود: در اتاق‌های فکر آمریکا و اسرائیل، به این نتیجه رسیده‌اند که اگر جلوی گسترش حضور ایران در منطقه گرفته نشود، این کشور بزرگ‌ترین تهدید برای منافع آمریکا و اسرائیل خواهد بود.

پودپروزکین افزود: برای آمریکا و اسرائیل دو حالت برخورد با ایران قابل تصور است؛ نخست آنکه خود تلاش کنند جلوی گسترش حضور و قدرت یابی ایران را بگیرند و دوم آنکه از کشور‌های عرب منطقه کمک بگیرند.

او تاکید کرد: آن‌ها به هیچ عنوان نمی‌توانند گزینه حالت نخست، یعنی برخورد مستقیم با ایران را عملیاتی کنند؛ چراکه توان تحمل تبعات بعدی را ندارند.

خبرگزاری ریانووستی در ادامه نوشت: حالا تمام تلاش آمریکا و اسرائیل این است که از طریق عربستان سعودی و پول و امکانات این کشور عربی و برخی هم‌پیمانان عرب، ایران را تضعیف کنند.

رئیس مرکز مطالعات نظامی و سیاسی روسیه به بی‌نتیجه بودن هر دو حالت اشاره و تاکید می‌کند: ایران در حال حاضر به حد بالایی از قدرت و توان بازدارندگی دست یافته و به خوبی حضور خود در منطقه را نیز تثبیت کرده است.

او با اشاره به شکست توافق بین آمریکا و اسرائیل تصریح کرد: نه از عربستان سعودی کاری بر می‌آید و نه خودشان توان برخورد با ایران را دارند، پس باید به ناچار به قدرت ایران اعتراف کنند و نظاره‌گر رهبری ایران بر منطقه باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها