مأموریت رادیو صبا بر این روال است که جامعه را به سمت یک جامعه شاد، پر نشاط و هدفمند سوق بدهد و تلاش کند تا آستانه تحمل و ظرفیت رویارویی با مشکلات را در میان مردم افزایش دهد. به همین دلیل ما با این هدف، برنامه‌های متنوعمان را در قالب‌های مختلف در ایام هفته روانه آنتن می‌کنیم تا بتوانیم جامعه را به سمت پویایی حرکت بدهیم. با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر شور، نشاط و امید، رادیو صبا آغاز به کار کرده و فعالیت این رادیو همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۰۷۴۴۵
خنده به لب شنوندگان می‌آوریم

با توجه به گستردگی موضوعات طنز، فکاهه و مطایبه در این رادیو تلاش می‌کنیم تا برنامه‌های شنیدنی، جذاب و درخوری را تقدیم شنوندگان کنیم. البته در این برنامه‌ها به هیچ‌وجه از فرهنگ ایرانی ـ اسلامی غفلت نکرده‌ایم و به هر قیمتی برنامه شاد نمی‌سازیم؛ بلکه تلاش می‌کنیم برنامه‌هایمان هم سرگرم‌کننده باشد و هم برای مخاطب آموزنده و خوشبختانه تا امروز موفقیت‌های خوبی هم در این مسیر کسب کرده‌ایم.

رادیو صبا در طول روز 16 ساعت برنامه پخش می‌کند که 12 ساعت آن تولیدی و زنده است و چهار ساعت هم به برنامه‌های تأمینی و تکرار اختصاص دارد. تلاش ما بر این بوده تا از ساختارهای نوین و قالب‌های تازه بهره ببریم، زیرا هدف ما ایجاد روحیه نشاط‌آفرینی و امید در میان مردم است. به همین دلیل برنامه‌های این شبکه ریتم و ضرباهنگ تند و مفرحی دارد تا مورد توجه اقشار مختلف قرار بگیرد. در واقع با انتخاب ضرباهنگ مناسب سعی کرده‌ایم رادیو صبا متعلق به همه نوع مخاطب باشد و اختصاص به قشر خاصی نداشته باشد و همه از جوان گرفته تا میانسال، شنونده برنامه‌های این رادیو باشند.

در واقع رادیو صبا در قالب برنامه‌های شنیداری طنز و سرگرمی، اوج نشاط و خنده را به شنوندگان هدیه می‌دهد. این رادیو فقط برنامه‌های طنز و سرگرمی پخش نمی‌کند بلکه در ایام سوگواری هم برنامه‌های مذهبی پخش می‌کنیم. یکی دیگر از اهداف ما ایجاد ارتباط تنگاتنگ و تعامل هرچه بیشتر با شنوندگان و مخاطبان رادیو صباست. قطعا مخاطبان سهم عمده‌ای در برنامه‌های رادیو صبا دارند.

یکی از برنامه‌های موفق رادیو صبا که پخش آن از چندی پیش آغاز شده، «آپاراتچی» است که تهیه‌کنندگی این برنامه را خانم یزدان‌دوست به‌عهده دارد و او از تهیه‌کنندگان خوش‌ذوق و باسابقه رادیوست. این برنامه یک فیلم سینمایی کمدی است که در 15 دقیقه تقدیم شنوندگان می‌شود. تهیه‌کننده برنامه یک فیلم کمدی را کامل تماشا کرده و بخش‌های مهمش را انتخاب و به اثر صوتی تبدیل می‌کند. ضمن این‌که متن را هم متناسب با هر بخش از فیلم می‌نویسند و عوامل فیلم را معرفی می‌کنند. در واقع شنوندگان، یک فیلم سینمایی کامل را در قالب یک ربع می‌شنوند و با سیر داستان آشنا می‌شوند. برنامه آپاراتچی شنوندگان را ترغیب می‌کند تا اگر تاکنون آن فیلم کمدی را ندیده‌اند، به این بهانه به تماشای کامل اثر بنشینند.

سعید یوسف‌نیا

مدیر رادیو صبا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها