در انتقاد از رفتار صهیونیست‌ها نسبت به فلسطینیان

ستاره پینک فلوید: اسرائیلی‌ها شبیه نازی‌ها هستند

خواننده جوان نیوزیلندی که در اعتراض به سیاست‌های رژیم صهیونیستی برنامه کنسرتش در تل‌آویو را لغو کرده با فشارهایی برای عوض کردن تصمیمش روبه‌رو است.
کد خبر: ۱۱۰۶۷۰۷
لغو کنسرت «لرد» در اعتراض به رژیم صهیونیستی

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، «لرد» هنرمند جوانی که قرار بود ۵ ژوئن در تل‌آویو کنسرت اجرا کند در پاسخ به فراخوان مردم و هنرمندان برای بایکوت رژیم صهیونیستی اجرای کنسرتش را لغو کرد.

این خواننده با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد با توجه به این که شمار زیادی نامه و پیام دریافت کرده که از وی خواسته‌اند برای همراهی با مردم فلسطین این کنسرت را لغو کند، به این نتیجه رسیده است که بهترین تصمیم همین است.

این در حالی است که برخی چهره‌ها نیز تلاش دارند تا وی را از این تصمیم منصرف کنند. رزن بار بازیگر و کمدین آمریکایی از چهره‌هایی است که این تصمیم لرد را غلط خوانده و خواستار تجدیدنظر در آن شده است.

لرد برای معرفی آلبومی به نام «ملودرام» که به عنوان بهترین آلبوم از سوی رای‌دهندگان جوایز گرمی نامزد دریافت جایزه شده، مجموعه کنسرت‌هایی به همین نام را برنامه ریزی کرده و توری جهانی را پیش روی دارد.

لرد در پاسخ به نامه‌ای سرگشاده که از او خواسته شده بود از آنجا که سرزمین مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده در آنجا برنامه اجرا نکند، کنسرتش را لغو کرد.

این ماجرا از پنجشنبه پیش شروع شد که ستاره ۲۱ ساله موسیقی پاپ در صفحه توییتر خود اعلام کرد در حال بررسی تمام گزینه‌ها برای گرفتن تصمیم درست در این باره است.

نامه سرگشاده دو زن نیوزیلندی فلسطینی و یهودی به اخذ این تصمیم کمک کرد. این دو شهروند نیوزیلند در نامه خود اشاره کردند که امروز میلیون‌ها انسان علیه سیاست‌های اسراییل ایستاده‌اند؛ سیاست‌هایی که به معنی ظلم، پاکسازی قومی، نقض حقوق بشر و آپارتاید است.

آنها در نامه خود به موثر بودن این تحریم‌ها در پایان دادن به آپارتاید در آفریقای جنوبی اشاره کردند و از وی خواستند تا با اخذ این تصمصیم روح آزادی‌خواهانه نیوزیلند را به جهان نشان دهد.

راجر واترز و کن لوچ از جمله چهره‌های برجسته‌ای هستند که در کنار ده‌ها هنرمند دیگر، پیشتر به این درخواست عمل کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها