دکتر میرباقری در مراسم معارفه مدیر جدید شبکه چهار مطرح کرد

عرصه های تازه پیش روی شبکه دانایی

مراسم معارفه دکتر مسعود معینی‌پور به عنوان مدیر جدید شبکه چهار عصر امروز در ساختمان سیما با حضور معاون سیما و مدیران رسانه ملی برگزار شد. در این مراسم از تلاش‌های دکتر رضا پورحسین برای سرپرستی شبکه چهار قدردانی شد.
کد خبر: ۱۱۰۶۵۳۷
عرصه های تازه پیش روی شبکه دانایی

به گزارش جام‌جم آنلاین، دکتر مرتضی میرباقری، معاون سیما ضمن قدردانی از رضا پورحسین گفت: دکتر پورحسین چهره فرهنگی، باتجربه و انقلابی است و زحمات زیادی برای شبکه چهار کشیده است.

این شبکه ماموریت دارد تا در برنامه‌های خود از یک‌سو هم‌راستا با مسائل مهم، بنیادی فکری و نظری ارائه دهد و از سوی دیگر باید به فرهنگ حوزه عمومی نیز نیم‌نگاهی داشته باشد. ما محتوای غنی در این شبکه داریم. خوشبختانه اقبال مخاطبان از این شبکه به عنوان شبکه دانایی خوب است و ورود آقای معینی‌پور به عنوان یک متفکر و مدیر جوان می‌تواند عرصه‌های تازه‌تر را برای این شبکه بگشاید.

وی ادامه داد: تعداد نیروهای باسابقه و انقلابی کم نیست و آقای معینی‌پور از این سرمایه‌ها نهایت استفاده را می‌برد تا بتوانیم تفکر ناب انقلابی را به نسل جوان انتقال بدهیم. من از او می‌خواهم از نیروهای دلسوز که پشتوانه فکری دارند، بهره ببرد تا شاهد ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های شبکه چهار باشیم. بی‌شک معینی‌پور به عنوان یک مدیر پرانرژی و دغدغه‌مند و خوش‌فکر می‌تواند این مسیر تبیین معارف انقلابی را بدرستی در شبکه جلو ببرد.

رضا پورحسین، قائم‌مقام معاون سیما نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های شبکه چهار در زمینه تولید محتوای علمی، معرفتی، دینی و فرهنگی گفت: در دنیای امروز نمی‌توان علم را در محدوده دانشمندان، اندیشمندان و نخبگان جامعه محصور کرد. با چنین رویکردی نام شبکه چهار سیما از شبکه فرهیختگان به دانایی تغییر پیدا کرد، چراکه عصر امروز دوران دانایی است و همگان بر این باورند که علم و دانش باید به میان عموم مردم بازگردد.

وی عنوان کرد: ورود افکار و آرای مختلف به رسانه بهترین راهکار در ایجاد فضایی چندصدایی است. شبکه دانایی در طول این سال‌ها تلاش کرده تا با ایجاد فضای گفت‌وگوهای دوقطبی و چندقطبی قدم‌های مهمی در جهت خروج از تک‌صدایی‌ها بردارد.

پورحسین با اشاره به دستاوردهای شبکه چهار در برنامه‌های موفق همچون همایش چهره‌های ماندگار، سال جهانی ریاضیات و... ظرفیت‌های این شبکه را در عمومی کردن علم و فرهنگ بی‌نظیر دانست.

وی در پایان تاکید کرد: که دکتر معینی‌پور جوان پرانرژی است و من شک ندارم که مسیر شبکه چهار کیفی‌تر و بااقتدارتر خواهد بود.

در بخشی دیگر از این جلسه، دکتر مسعود معینی‌پور مدیر جدید شبکه چهار نیز تاکید کرد: آقای دکتر پورحسین اقدامات بسیار زیادی در شبکه چهار انجام داده که قابلیت توسعه به لحاظ فرم و محتوا را دارد. ما هم تلاش می‌کنیم در این مسیر گام برداریم. من بیش از 100 مناظره در شبکه چهار اجرا کرده‌ام، به همین دلیل خودم را فرزند شبکه چهار می‌دانم.

وی با اشاره به شعار شبکه چهار «دانایی و خردورزی» گفت: اول فکر و بعد علم. بنابراین ما سعی داریم علوم انسانی را توسعه بدهیم و به بهترین شکل به موضوع دانش در شبکه چهار بپردازیم. امیدواریم با تجمیع فکر و علم در کنار توسعه علوم پایه، شاهد تحول و ارتقای علوم انسانی همچون فرهنگ و ادبیات باشیم. من از همه کسانی که شبکه چهار را پویا و زنده نگه داشتند، تشکر می‌کنم.

در بخشی دیگر از مراسم معارفه حجت‌الاسلام حمید پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ویژگی معینی‌پور در کار و طرح نخبگان علوم انسانی صحبت کرد. همچنین پیام فضلی هم در سخنانی در وصف معینی‌پور برایش آرزوی موفقیت کرد و از او به عنوان یک مدیر کاربلد در عرصه رسانه نام برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها