نهمین جشنواره تئاتر دانشجویی سوره، در چهار بخش مسابقه صحنه، نمایشنامه نویسی، رپرتوار اجراهای کلاسی و تجربه های اجرا از مهرماه کار فراخوان و دعوت از دانشجویان را آغاز کرده است، این رویداد قرار است 5 تا 10 اسفند ماه برگزتار شود.
کد خبر: ۱۱۰۶۱۴۴
تشریح جزئیات برگزاری جشنواره تئاتر سوره

به گزارش جام جم آنلاین،‌ رضا مرشد، دبیر جشنواره دانشجویی تئاتر سوره در ارتباط با این رویداد گفت: در این دوره دو هدف پیش روست، نخست آموزش از طریق در اختیار گذاشتن دانش و تجربیات اساتید برای دانشجویان و ارتباط میان دانشجویان برای فراهم کردن بستر همکاری بین‌ دانشجویان و‌ دیگری گذراندن یک فرایند آموزشی برای شرکت کنندگان.

به گفته او مهلت ارسال آثار به بخش مسابقه صحنه (جایزه استاد رکن الدین خسروی)، ۲۲ آبان ماه به پایان رسیده است و از میان ۱۶۲ اثر،۷۱ اثر واجد شرکت در مرحله بازبینی حضوری شده اند.

المیرا رضایی، دبیر بخش صحنه جشنواره تئاتر سوره،‌ هم در این ارتباط توضیح داد: امسال بخش مسابقه صحنه رویکردی تجربی را برای خودش انتخاب کرده ، تا اجراها به سمت شکل گیری بر اساس تجربیات شخصی خود دانشجویان صورت بگیرد ، نه صرفاً شبیهی از اجراهای حرفه ای و بدنه ی تئاتر کشور باشد. تصمیم ما این بود تا شاید به این واسطه جشنواره دانشجویی به خاستگاه خودش که همان دانشجویی بودن است برگردد و به همین منظور از زمان بازبینی تا زمان اجرای جشنواره سه نفر استاد مشاور گروه ها را همراهی میکنند تا اجراهای دقیق تری در جریان جشنواره شاهد باشیم.

اما آن طور که محمد نورالدینی دبیر بخش نمایشنامه نویسی گفته است مهلت ارسال آثار در بخش نمایشنامه نویسی تا 7 دی ماه ادامه دارد. به گفته او هدف از مسابقه نمایش نامه نویسی معرفی و شناساندن نویسندگان جوان و حمایت از تألیفات دانشجویی با جایزه( استاد محمد چرمشیر) است که در بخش تألیف و اقتباس در سطح کشوری برگزار خواهد شد.

بخش تجربه های اجرا هم با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای جدید در کارگردانی یک اثر برای خارج از فضای متعارف اجرای تئاتر و همچنین برای فراهم کردن فضایی برای تجربه یک تمرین حرفه ای تئاتر برنامه ریزی شده است که این بخش میان دانشجویان دانشگاه های تهران برگزار میشود.

با توجه به رویکرد آموزشی جشنواره در بخش تجربه های اجرا بیشترین تمرکز روی برگزاری کارگاه های آموزشی است که اخبار آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

بخش رپرتوار کلاسی برای ارزش بخشی به اجراهای کلاسی و اهمیت آموزش تئاتر در دانشگاه برگزار میشود و اثار این بخش صرفاً از میان کارهای کلاسی دانشگاه سوره انتخاب میشود. علاقه مندان برای شرکت در بخش هایی که مهلت انها به پایان نرسیده است می توانند با ارائه مدارک برای ثبت نام به دبیرخانه جشنواره در دانشگاه سوره مراجعه کنند.

تاریخ دقیق بازبینی بخش های مختلف نیز از طریق سایت دانشگاه سوره بخش جشنواره اعلام‌ میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها