مرد تبهکار که با خرید مدارک مرد کارتن‌خواب و گرفتن دسته‌چک به نام او، از افراد مختلف کلاهبرداری کرده بود با بررسی آلبوم مجرمان سابقه‌دار دستگیر شد. متهم با اجاره سوله‌ای در خاورشهر اعتماد، مالباختگان را جلب می‌کرد.
کد خبر: ۱۱۰۵۶۶۵
کلاهبرداری بزرگ با مدارک مرد کارتن‌خواب

به گزارش جام‌جم آنلاین، مهرماه امسال مردی با مراجعه به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران با طرح شکایتی گفت: در زمینه خرید و فروش لوازم و تجهیزات ورزشی فعالیت دارم. حدود یک ماه پیش، مردی طی تماس تلفنی عنوان کرد قصد خرید چند دستگاه ورزشی از جمله یک میز بیلیارد، یک میز پینگ‌پنگ و ... به ارزش 120 میلیون تومان را دارد. پس از توافق بر سر قیمت، این شخص با حضور در محل کار من، نشانی یک سوله در منطقه خاورشهر، خیابان صنعت 2 را داد و درخواست کرد تجهیزات ورزشی به سوله مورد نظر منتقل شود. پس از انتقال تجهیزات، خریدار چند فقره چک به مبلغ 120 میلیون تومان تحویل داد اما در زمان سررسید چک‌ها متوجه شدم یکی از چک‌ها سرقتی و بقیه چک‌ها نیز متعلق به افراد غیر و بلامحل هستند.

با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری، کارآگاهان با بررسی چک‌های بلامحل اقدام به شناسایی صاحب حساب در منطقه شوش کرده و متوجه شدند وی یکی از معتادان خیابانی است که مدارک شناسایی خود را به مبلغ چند ده هزار تومان و برای تأمین هزینه مواد مصرفی خود فروخته است .در ادامه و با شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان، کارآگاهان پی بردند که این افراد نیز به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند و پس از مشاهده سوله محل انتقال اموال خریداری‌شده، به خریدار اعتماد کرده و بدون تحقیقات بیشتری نسبت به تحویل اموال فروخته‌شده اقدام کردند. یکی از مالباختگان که در منطقه لاله‌زار فعالیت دارد، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: فردی به نام حسین احمدی با مراجعه به مغازه‌ام اقدام به خرید لوازم برقی به ارزش 70 میلیون تومان کرد و در ازای آنها دو فقره چک تحویل داد. او درخواست کرد اجناس خریداری شده، به انبارش در منطقه خاورشهر منتقل و در آنجا تسویه مالی انجام شود. در زمان تحویل اموال، با مشاهده وضعیت سوله که از اموال و اقلام مختلف پر شده بود، اطمینان پیدا کردم چک‌ها در زمان مقرر وصول خواهد شد اما در زمان سررسید چک‌ها متوجه بلامحل بودن آنها شدم.

ماموران با چهره‌نگاری و بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، حسین 49 ساله از مجرمان با سابقه را مورد شناسایی قرار دادند. بررسی سوابق حسین نشان داد وی از سال 79 تاکنون بارها به اتهام استفاده از اسناد جعلی، تحصیل مال سرقتی، فروش اموال غیر، کلاهبرداری و جعل دستگیر و روانه زندان شده است .با شناسایی تصویر حسین از سوی مالباختگان، کارآگاهان موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه وی در منطقه شهران و دستگیری وی شدند. حسین در اعترافاتش عنوان کرد تجهیزات ورزشی خریداری شده از مالباخته، در باشگاه ورزشی متعلق به پسرش مورد استفاده قرار گرفته که با شناسایی این مکان ورزشی در منطقه غرب تهران و با دستور بازپرس پرونده، تمامی این اموال توقیف شد .در ادامه و با اعترافات حسین، دومین متهم پرونده نیز به نام داوود شناسایی شد . در مراجعه کارآگاهان به مخفیگاه این شخص در شهرستان رباط کریم، دریافتند وی به شمال کشور متواری شده و در حال حاضر در زمینه ساخت و ساز ویلا در شهرستان کلاردشت فعالیت دارد که با دستور نیابت، کارآگاهان به این شهرستان اعزام و موفق به دستگیری دومین متهم پرونده شدند .سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری، سرپرست پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری و احتمال افزایش تعداد شکات و مالباختگان، متهمان با قرار قانونی و برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند. از تمامی شکات و مالباختگانی که با این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته و نسبت به انتقال اموال خود به سوله‌ای در منطقه خاورشهر، خیابان صنعت 2 اقدام کردند دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود و همچنین شناسایی متهمان به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری، خیابان آستانه مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها