همه آنچه باید درباره بازی امروز رئال مادرید و بارسلونا بدانید

سیاسی ترین ال کلاسیکو + فیلم

نفرت پر تکرارترین کلمه در ال کلاسیکو است اگر در دربی های مهم دنیا دشمنی به مستطیل سبز محدود می شود و منافع ملی آنها را به هم نزدیک می کند اما اینجا مردم مادرید و بارسلونا ملیت مشترکی را دیگر در میان نمی بینند و دشمنی ها فقط به فوتبال و مستطیل سبز منتهی نمی شود.
کد خبر: ۱۱۰۵۲۷۷
سیاسی ترین ال کلاسیکو + فیلم

به گزارش جام جم آنلاین، شاید با توجه به همه پرسی اخیر ایالت کاتالان و اتفاقات پس از آن ال کلاسیکوی امروز یکی از سیاسی ترین بازیهای این مسابقات باشد. دولت اسپانیا اعضای استقلال طلب دولت کاتالانیا را بازداشت کرده و خشم مردم کاتالان را برافروخته است شاید آنها منتظرند که در این بازی و در آستانه سال جدید میلادی انتقامشان را توسط ارتش فوتبالی شان بگیرند.

دیدار دو تیم امروز راس ساعت 15:30 به وقت تهران آغاز خواهد شد. به همین مناسبت نگاهی خواهیم داشت به این بازی حساس:

به ال کلاسیکو خوش آمدید

دمبله نمی رسد

ارنستو والورده، سرمربی بارسلونا پس از پایان آخرین تمرین تیمش برای بازی با رئال مادرید، اسامی 18 بازیکن مدنظرش برای ال کلاسیکو را اعلام کرد.

به گزارش سایت رسمی بارسلونا، در غیاب جرارد دلوفئو، پاکو آلکاسر، عثمان دمبله، رافینیا، اومتیتی و آردا توران، لیست اعلامی بدین ترتیب است:

تراشتگن، سیلسن، سمدو، پیکه، راکیتیچ، بوسکتس، دنیس سوارز، اینیستا، لوییس سوارز، مسی، ماسکرانو، پائولینیو، آلبا، دینیه، گومز، الیکس ویدال، روبرتو و فرمائلن

کاریکاتوری درباره این بازی در رسانه های بزرگ دنیا منتشر شده است که با اشاره به سری فیلم های «تنها در خانه » تنهایی رونالدو را در برنابئو و در کریسمس نشان می دهد که آماده پذیرایی از سوارز و لیونل مسی است چراکه بنزما و بیل از آمادگی لازم برخوردار نیستند و مثلث رویایی رئال به نوعی در کریس رونالدو خلاصه شده است.

اینیستا:امیدوارم ال کلاسیکو پیش رو آخرین ال کلاسیکومن دربرنابئو نباشد

آندرس اینیستا ستاره خط هافبک بارسلونا امیدوار است که الکلاسیکو روز شنبه، آخرین الکلاسیکو او در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو نباشد.

در ماه اکتبر هافبک سی و سه ساله کاتالان ها قرارداد خود را به صورت مادام العمر با آبی اناری ها تمدید کرد و به این ترتیب او به احتمال فراوان تا آخر دوران بازیگری خود در بارسلونا خواهد ماند. اینیستا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از او پرسید آیا این آخرین ال کلاسیکو شما در برنابئو خواهد بود گفت: نمی دانم، اما امیدوارم اینطور نباشد. مردم همیشه حرف های زیادی می زنند، اما وقتی من به یک چیزی فکر می کنم، ذهن و نگاهم به سمت دیگری نخواهد رفت. همانطور که چند ماه پیش موقع تمدید قراردادم گفتم، زمان گفتن خیلی از چیزها به زودی فراخواهد رسید. این چیزی نیست که شما فکر کنید یا احساس کنید. می دانم که باید تصمیم بگیرم، اما هر وقت زمانش فرا رسد خواهم گفت.

بررسی آمادگی رئال مادرید و بارسلونا برای الکلاسیکو

آیا گارد افتخار تشکیل می شود؟

طبق رسمی دیرینه در اسپانیا، اولین تیمی که پس از قهرمانی رئال(و هر تیم اسپانیایی) به مصاف این تیم خواهد رفت می تواند به افتخار قهرمانی کهکشانی ها گارد افتخار تشکیل دهد که البته تصمیمی کاملا اختیاری است.

چند ماه پیش بارسلونا پس از قهرمانی لوس بلانکوس در سوپرکاپ اروپا اولین تیمی بود که باید به مصاف رئال می رفت و گارد افتخار تشکیل نداد. عجیب اینکه حالا نیز بارسلونا اولین تیمی است که باید به مصاف رئال برود.

گیلرمو آمور، مدیر ارتباطات باشگاه بارسلونا پس از اتمام بازی آبی اناری ها برابر دپور و در واکنش به احتمال تشکیل گارد افتخار برای رئال در برنابئو گفت:« خیر؛ چنین کاری انجام نخواهیم داد، چرا که رئال در تورنمنتی قهرمان شده که ما در آن حضور نداشتیم.»

لازم به ذکر است که سال 2008 رئال دو هفته زودتر فاتح لالیگا شد و بارسلونا که پس از مسجل شدن قهرمانی رئال باید در برنابئو به مصاف این تیم می رفت، رسم دیرینه را به جا آورد.

واکنش زیدان به گارد افتخار بارسلونا برای رئال

زیدان در نشست خبری این بازی گفت:« حس خوبی در آستانه ال کلاسیکو دارم و همه چیز خوب پیش می رود. این آخرین بازی ما در سال 2017 است و خوشحالیم که حریف ما بارسلونا خواهد بود. برای ارائه یک بازی بزرگ آماده ایم و این نکته مهمی است.

ال کلاسیکو همیشه دیداری جذاب و البته سخت و دشوار بوده است. سخت ترین دیدار فصل. هر بازیکنی برای حضور در چنین دیداری با انگیزه تر از همیشه می شود. هر اتفاقی که در این مسابقه بیفتد، هیچ چیز برای ما تغییر نخواهد کرد و به مسیرمان ادامه خواهیم داد. می دانیم که پیروزی در ال کلاسیکو چقدر مهم است ولی در هر صورت این بازی هم سه امتیاز بیشتر ندارد.»

وی در مورد گارد افتخار گفت:« اصلا برای من کوچکترین اهمیتی ندارد. به چیزی جز خود بازی فکر نمی کنم. بازیکنانم نیز همینطور.»

وی افزود:هر کسی می تواند گلر خودش را بهترین بداند. نگاه من به ال کلاسیکو کلی است و اینکه چه کارهایی باید برای پیروزی انجام دهیم، حائز اهمیت است.

زیدان همچنین در مورد مشکلات رونالدو با باشگاه نیز گفت: او 100 درصد آماده است و این مطلوب من است. دوست ندارم در مورد چیزی غیر از بازی فردا حرف بزنم. رونالدو هم فقط به ال کلاسیکو فکر می کند. کارهایی که او برای رئال انجام داده، شایسته هرگونه تقدیری از سوی باشگاه است. می دانم که در مورد رونالدو و قراردادش پس از تعطیلات نیز بحث های زیادی مطرح خواهد شد و این قضیه تمام نمی شود.

والورده: گارد افتخاری از بارسا نخواهید دید

آخرین مصاف دو تیم در سوپرکاپ اسپانیا بود که رئال در مجموع 5-1 به پیروزی دست یافت ولی آبی اناری ها از آن زمان پیشرفت زیادی کرده اند و با یازده امتیاز اختلاف نسبت به رئال، در صدر قرار دارند.

والورده در مورد سیر صعودی بارسلونا گفت:« در طول هر فصل مقاطع خوب وبدی را تجربه می کنید. انتقادات از شما شدت می گیرند و در مجموع باید خود را برای هر اتفاقی آماده کنید.

تابستان و پس از سوپرکاپ شرایط خوبی نداشتیم. نتایج منفی بود ولی لالیگا را خوب شروع کردیم و سیر صعودی ما ادامه داشته است. حالا به مهم ترین بازی فصل رسیده ایم و قصد داریم روند خوب مان را تداوم ببخشیم و از این شرایط مطلوب استفاده لازم را ببریم. البته به خوبی نسبت به سختی های ال کلاسیکو واقفیم و می دانیم که رئال در خانه خودش چقدر قدرتمند و خطرناک است.

هدف ما مالکیت بر توپ و میدان است ولی این همه ماجرا نیست. باید مراقب نقاط قوت رئال باشیم. هستند تیم هایی که بدون مالکیت توپ به شما ضربه می زنند. رئال در ضد حملات فوق العاده است و این یک فاکتور مهم در بازی آنهاست.»

وی در کنفرانس خبری قبل از بازی در مورد اینکه آیا بارسا را از هم اکنون قهرمان می داند افزود: ابدا اینگونه نیست؛ چون هنوز راه درازی تا پایان فصل باقیمانده و اتلتیکو در 6 امتیازی ماست. تا زمانی که یک بازی تمام نشده، به عواقبش فکر نمی کنیم. رئال حتی اگر ببازد نیز شانس قهرمانی خواهد داشت.

فکر هم نمی کنم ما شانس اول برد باشیم چون رئال در خانه بازی دارد و در چنین دیدارهایی، رده تیم ها اصلا اهمیتی ندارد.»

در مورد گارد افتخار نیز اینچنین گفت:«چنین اتفاقی نمی افتد. من هیچ گارد افتخاری برای کسی تشکیل نمی دهم و توقع هم ندارم کسی برای من انجام دهد. به خوبی می دانیم که رئال چه دستاوردهایی در سال 2017 داشته ولی این بحث گارد افتخار، موضوعی مورد علاقه برای رسانه هاست. این قضیه سمبولیک است و یک اجبار نیست و فکر می کنم در سال های اخیر، اهمیت خود را نیز از دست داده است.»

مربی بارسلون در مورد احتمال عدم حضور رونالدو در بازی گفت: اطمینان داریم که او فردا برابر ما به میدان خواهد رفت. این یک بازی مهم است و رونالدو هم ستاره ای تاثیرگذار در چنین دیدارهایی.

ترکیب احتمالی دو تیم:

رئال مادرید: کیلور ناواس، مارسلو، سرخیو راموس، رافائل واران، دنی کارواخال، کاسمیرو، تونی کروس، ایسکو، لوکا مودریچ، کریم بنزما و کریستیانو رونالدو

بارسلونا: مارک‌آندره تِراشتکن، جوردی آلبا، توماس فرمائلن، جرارد پیکه، نلسون سمدو، آندرس اینیستا، پائولینیو، سرخیو بوسکتس، ایوان راکیتیچ، لوئیس سوارس و لیونل مسی

محمد بیک -جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها