عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

قطعنامه سازمان ملل نشانه افول هژمونی آمریکا در دنیا است

با ۱۲۸ رأی موافق؛ پیش نویس قطعنامه سازمان ملل درباره قدس تصویب شد

واکنش ظریف به تصویب قطعنامه قدس

مجمع عمومی سازمان ملل پیش نویس قطعنامه درباره اوضاع وضعیت قدس را با ۱۲۸ رأی موافق تصویب کرد. این در حالی است که وزیر امور خارجه کشورمان به رأی قاطع مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره قدس واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۱۰۵۱۷۲
واکنش ظریف به تصویب قطعنامه قدس

به گزارش جام جم آنلاین، محمدجواد ظریف در صفحه توییتر خود نوشت: یک "نه" محکم جهانی به تهدید و قلدرمأبی رژیم ترامپ در سازمان ملل متحد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۲۸ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۳۵ رأی ممتنع پیش‌نویس قطعنامه مربوط به وضعیت قدس را به تصویب رساند. ۹ عضو سازمان ملل که به پیش‌نویس قطعنامه قدس رأی مخالف دادند، عبارتند از گواتمالا، هندوراس، رژیم صهیونیستی، جزایر مارشال، میکرونزی، جزیره ناورو، جزیره پائولو، توگو و آمریکا.

پیش‌تر دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا تهدید کرد، کمک مالی واشنگتن به کشورهایی که به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص قدس رأی مثبت دهند، قطع خواهد شد.

مجمع عمومی سازمان ملل پیش نویس قطعنامه درباره اوضاع وضعیت قدس را با ۱۲۸ رأی موافق تصویب کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۲۸ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۳۵ رأی ممتنع، پیش‌نویس قطعنامه مربوط به وضعیت قدس را به تصویب رساند.

کشورهای مخالف با این قطعنامه آمریکا، گواتمالا، هندوراس، جزایر مارشال، میکرونزی، نائورو، پالائو، توگو و رژیم صهیونیستی بودند.

بر اساس این قطعنامه، مجمع عمومی سازمان ملل قدس (اورشلیم) را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت نشناخت.

گفتنی است که پیش از این «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که قصد دارد سفارت آمریکا را به بیت المقدس منتقل کند و آن را به عنوان پایتخت اسرائیل معرفی کند.

در جریان نشست دیروز مجمع عمومی سازمان ملل، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: آمریکا سفارتخانه خود در اورشلیم را خواهد ساخت. این چیزی است که مردم آمریکا از ما می خواهند و این درست است. هر تصمیم گیری در سازمان ملل تاثیری در این اقدام آمریکا نخواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها