رئیس‌جمهور عراق خواستار حفظ آرامش شهروندان اقلیم کردستان و پایبندی آن‌ها به قانون شد.
کد خبر: ۱۱۰۴۸۵۱
فواد معصوم:دولت فدرال و اقلیم کردستان گفت‌وگو کنند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم ، فواد معصوم رئیس‌جمهور عراق از شهروندان اقلیم کردستان خواست که آرامش خود را حفظ کرده و به قانون پایبند باشند.

وی افزود: از حکومت اقلیم کردستان و دولت فدرال می‌خواهیم که برای برآورده کردن خواسته‌های قانونی تظاهرات کنندگان، کار جدی انجام دهد.

رئیس‌جمهور عراق در ادامه گفت: گفت‌وگوهای جدی و فوری و فراگیر بین دولت فدرال و حکومت اقلیم کردستان برای حل همه اختلافات باید، آغاز شود.

معصوم اظهار داشت: اعلام آمادگی دولت فدرال و حکومت اقلیم کردستان برای آغاز گفت‌وگوها به منظور حل مشکلات برجا مانده، اقدامی خوب است.

وی افزود: ما بر ضرورت رفع تحریم پروازهای بین‌المللی به دو فرودگاه اربیل و سلیمانیه و بالعکس تاکید می‌کنیم.

اقلیم کردستان عراق روزهای ناآرامی را پشت سر می‌گذارد. انباشت مشکلات سیاسی، اقتصادی و نبود خدمات رسانی عرصه را بر ساکنان این منطقه از عراق تنگ کرده است. اینک و در شرایطی که خدمات اولیه و مورد نیاز مردم از جمله تامین برق و سوخت زمستانه هم تامین نمی شود موج اعتراضات مردمی بخش زیادی از مناطق کردستان عراق را فرا گرفته است.

این در حالی است که شهر رانیه در اقلیم کردستان صحنه شدیدترین اعتراضات مردمی بود. مردمی که در اعتراض به سوء مدیریت و مشکلات اقتصادی حکومت اقلیم به خیابان‌ها ریخته بودند. در این اعتراضات 5 نفر کشته و 90 نفر زخمی شده‌اند. مردم خشمگین مراکز و دفاتر احزاب حاکم دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی را به آتش کشیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها