رییس فراکسیون شهری مجلس در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

فشار روانی- اقتصادی، پیامد تعطیلات اجباری مردم

معاون فنی و عمرانی استاندار تهران توضیحاتی را درباره اینکه آیا احتمال تعطیلی ادارات دولتی استان تهران به دلیل آلودگی هوا برای روز چهارشنبه بیست و نهم آذر ماه وجود دارد یا خیر، ارائه داد.
کد خبر: ۱۱۰۴۵۳۹
تعیین تکلیف تعطیلی ادارات و دانشگاه ها تهران به دلیل آلودگی هوا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، حسن کریمی درباره احتمال تعطیلی ادارات برای روز چهارشنبه اظهار کرد: احتمال تعطیلی کارمندان ادارات به دلیل افزایش آلودگی هوا در روز چهارشنبه وجود ندارد مگر اینکه این برنامه مهم از سوی هیئت دولت و مسئولان ذیربط اعلام شود.

وی ادامه داد:‌ ما در حوزه برنامه‌ریزیها و وظایف خود مصوباتی را تعیین کردیم و برای سلامتی مردم و شهروندان مصوباتی نظیر تعطیلی مدارس استان تهران، اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل، عدم فروش طرح ترافیک روزانه و ... را تصویب کردیم که تعطیلی کارمندان ادارات انجام نمی‌گیرد.

معاون فنی و عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: اگر بخواهیم در صورت افزایش آلودگی هوا، تمهیدات جدیدی با اعضای کارگروه بیندیشیم هم آن را اعلام خواهیم کرد و این برنامه‌ریزیها می‌تواند شامال دیرتر شروع شدن ساعت کار ادارات یا زودتر پایان یافتن ساعت کار آنها باشد که البته در این باره هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم و شامل فردا چهارشنبه نمی‌شود.

کریمی درباره اینکه چرا دانشگاهیان و دانشجویان در روزهای اخیر تعطیل نشده‌اند، گفت: علت تعطیل نشدن دانشگاهیان به سبب برگزاری امتحانات بوده است و فقط مدارس در روز چهارشنبه تعطیل خواهد بود.

گفتنی است، کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوای استان تهران امروز نیز مصوب کرد تا تعطیلی مدارس استان تهران، اجرای طرح زوج‌وفرد از در منازل در روز چهارشنبه، ممنوعیت فروش طرح ترافیک تا پایان هفته، توقف فعالیتهای عمرانی و فعالیت کارخانه‌های آلاینده‌ساز و تردد کامیونها به‌جز کامیونهای حامل زباله و سوخت در سطح شهر تا پایان روز چهارشنبه، لغو همه فعالیتهای ورزشی در فضای باز، توصیه به اصناف برای تعطیلی صنف خود دو ساعت زودتر و همکاری مدیران در موافقت با مرخصی بانوان و مادران شاغل در روز چهارشنبه انجام بگیرد.

میانگین شاخصهای ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون عصر امروز بر روی عدد 160 قرار گرفت و بنابر نظر مسئولان ذیربط در حوزه محیط زیست ایم شرایط در طول 24 ساعت آتی به مراتب بدتر خواهد شد و کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای همه افراد قرار می‌گیرد.

بنابر تمهیدات اندیشیده‌شده از سوی مسئولان اگر شاخص عددی ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بین 50 تا 100 باشند شرایط کیفیت هوا سالم است و شرایط ناسالم برای گروههای حساس نیز به میانگین عددی 100 تا 150 تعلق می‌گیرد اما اگر اعداد از 150 تا 200 قرار گیرند به این شرایط کیفیت هوا وضعیت قرمز یا شرایط اضطرار گفته می‌شود و کیفیت هوا در این میانگین برای همه افراد ناسالم خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها