این روزها بخش اعظم زمان بسیاری از ما در محل کار و اغلب پشت رایانه ها سپری می شود. اگر برایتان سؤال است که چرا درحال اضافه وزن هستید این اتفاق را بی ارتباط با شرایط شغل خود ندانید. دانشمندان می گویند کار شما می تواند دلیل اضافه وزن باشد.
کد خبر: ۱۱۰۴۴۴۳
شغل شما چاق کننده است؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شفقنا، مطالعه ای به تازگی نشان داده است که تقریباً یک سوم کارکنان بریتانیا بر این عقیده هستند که جنبه های مختلف شغل آنها باعث شده است که وزن اضافه کنند. یکی از این موارد، شریک شدن در غذاهای یکدیگر است.


با این وجود، اضافه کردن وزن به میزان کم صرفاً از تأثیری فیزیکی بر متخصصان سراسر کشور برخوردار نیست. از میان 1200 کارمندی که تأیید می کردند شغل آنها منجر به اضافه وزن شده است، حدود 76 درصد آنها معتقد بودند که این امربه خوشحال نبودن آنها منجر شده است. به گفته مؤسس و مدیر سرپرستCV-Library برقراری توازن بین یک سبک زندگی سالم و شغل مطلوب بسیار دشوار است. سالم زندگی کردن گاهی اوقات می تواند خودش مثل یک شغل باشد بنابراین جای تعجب نیست که ببینید کار چطور می تواند بر عادات خورد و خوراک و ورزش کردن بسیاری از متخصصان کشورها اثرگذار باشد.

البته دانستن اینکه چنین درصد بالایی از جامعه در نتیجه این اتفاق خوشحال نیستند نگران کننده است. اضافه شدن وزن قابل فهم است، به ویژه اگر تمام روز را پشت میز می نشینید و باخودتان در تقلا هستید که به باشگاه بروید یا پس از کار کمی ورزش کنید.

چند دلیل اصلی برای اضافه شدن وزن در محل کار وجود دارد که شما را شگفت زده نخواهد کرد: تمام روز پشت میز نشتن، مقصر اصلی شناخته شده است که 50 درصد افراد آن را با اضافه وزن مرتبط می دانند. اما دلایل دیگر در این فهرست عبارتند از نداشتن زمان کافی برای ورزش کردن، خوردن لقمه های ریز و مکرر در محل کار، خوردن بیش از اندازه ناشی از استرس کار و درنهایت، داشتن همکارانی که غذاهای ناسالم به محل کار می آورند و شما را در آن شریک می کنند.

البته روش هایی نیز وجود دارد که کارفرمایان می توانند با آنها کارکنانشان را قانع کنند تا گزینه های سالمی را به عادات روزانه سبک زندگی خود وارد کنند. پیاده روی کردن تا محل کار یا دوچرخه سواری تا آنجا نقشه های خوبی هستند که همیشه به کارکنان برای حفظ تناسب اندام در طول روز کاری آنها کمک می کنند.

علاوه بر اینها، غذاهای نه چندان گران نظیر اسنک های سالم و ناهارهای گروهی یا عضویت های نامحدود در باشگاه نیز روش های مثبتی هستند که شما را به عنوان کارمند تشویق می کنند که بیشتر مراقب اندام و سلامتی خود باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها