نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت:با درخواست دولت قانونی سوریه تا زمان نابودی تمامی گروه های تروریستی در این کشور به حضور و ارائه خدمات مستشاری خود ادامه خواهیم داد و ادعاهای رژیم صهیونیستی و برخی کشورها نیز هیچ اثری بر محاسبات و تصمیمات جمهوری اسلامی ایران در پیگیری منافع ملی و امنیت منطقه ای ندارد.
کد خبر: ۱۱۰۴۰۶۳
شمخانی:حضور مستشاری ایران در سوریه ادامه می یابد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، دریابان علی شمخانی روز دوشنبه در همایش بزرگداشت شهدای ترور کردستان با اشاره به خدمات گسترده و ارزشمندی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی دولت های مختلف در این استان ارایه شده و امنیت مثال زدنی کرستان با وجود تهدیداتی مانند گروه های تروریستی و داعش افزود: ایستادگی مردم و عشق و همراهی آنان با انقلاب اسلامی اصلی ترین عامل بازدارنده دربرابر تهدیدات و ایجاد ثبات و امنیت پایدار بوده است.

وی با تجلیل از مقام شامخ یک هزاو 870 شهید ترور و 540 شهید عظیم الشأن این استان در جنگ تحمیلی افزود: استان های مرزی بویژه کردستان سد غیرقابل نفوذ و دژ مستحکم و فتح نشدنی در برابر تهاجمات سخت و نرم دشمنان هستند.

شمخانی با اشاره به تلاش کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی برای ایجاد ناامنی و تجزیه کشورهای منطقه اضافه کرد: توطئه جداسازی اقلیم کردستان از عراق که با هوشیاری و همکاری کشورهای منطقه در نطفه خفه شد، نشان دهنده قدرت و اراده مردم و دولت های منطقه برای صیانت از امنیت و ثبات به عنوان ضروری ترین نیاز توسعه، پیشرفت و رفاه عمومی است.

وی، با اشاره به تحولات اخیر منطقه و شکست های پیاپی داعش و حامیان منطقه ای و بین المللی آن و هیاهوی آمریکا و برخی کشورهای مرتجع منطقه در این خصوص افزود: فعال سازی ظرفیت های سیاسی و امنیتی جدید با مشارکت کشورهای مستقل منطقه ضمن از میان بردن تهدیدات بی سابقه ناشی از اقدامات جریان تروریسم وابسته، فصل نوینی از مشارکت منطقه ای بدون در نظر گرفتن نقشی برای کشورهای غربی را در غرب آسیا شکل داده است.

وی با اشاره به در اختیار قرار دادن هزاران موشک و سلاح ممنوعه و کشتار جمعی توسط آمریکا به عربستان سعودی و امارات عربی متحده برای ارتکاب جنایت علیه مردم یمن تاکید کرد: نمایش های رسانه ای نمی تواند چهره کریه جلادان خون آشامی که هزاران نفر از زنان و کودکان و سالمندان مظلوم و بی دفاع یمنی را قربانی امیال و اهداف غیر انسانی خود کردند پاک کند.

نماینده مقام معظم رهبری افزود: اصلی ترین راهبرد دشمن علیه جمهوری اسلامی، القای ناکارآمدی نظام و ایجاد یاس و ناامیدی در مردم نسبت به آینده است .

امیر دریابان شمخانی قدس شریف را پایتخت ابدی فلسطین اعلام کرد و با توجه به خطای محاسباتی و اشتباه راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی که موجب بیداری، خیزش دوباره و اتحاد جهان اسلام شد، اظهار کرد: موضوع فلسطین مساله اصلی جهان اسلام ومحور انسجام مسلمانان برای مقابله با رژیم کودک کش صهیونیستی بوده وبه طور قطع اقداماتی از این دست روند زوال رژیم صهیونیستی را سرعت خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها