پسر جوان برای تهیه هزینه عروسی، فروشندگان پرنده‌های کمیاب را در شبکه‌های اجتماعی شکار می‌کرد. متهم پس از کلاهبرداری از 16 نفر دستگیر شد.
کد خبر: ۱۱۰۳۵۵۶
شکار فروشندگان پرنده‌های کمیاب در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش جام‌جم، اوایل آذر امسال مردی با حضوردر پلیس فتای استان خراسان رضوی از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی به افسر تحقیق گفت: من بلبل خرماخور داشتم. به دلیل مشکلات مالی تصمیم گرفتم آن را سه‌میلیون تومان بفروشم. آگهی فروش آن را در کانال‌های تلگرامی دادم. افرادی با من تماس گرفتند اما برسر قیمت به توافق نرسیدیم. بعد از یک هفته مردی با من تماس گرفت و بر سر قیمت توافق کرد.

وی افزود: او نشانی خانه‌ام را گرفت و برای خرید پرنده به دیدنم آمد. لباس یکدست سیاه پوشیده بود .او مدعی شد همسرش بر اثر تصادف فوت شده و پسرش خیلی دلتنگ مادرش است. پرنده را برای پسرش می‌‌خواهد تا او کمی آرام شود. او پرنده‌ام را خرید و 20 هزار تومان ابتدا به حسابم واریز کرد. او مدعی شد بقیه پول خرید پرنده را اینترنتی واریز کرده و تا یک ساعت دیگر پول به حسابم می‌آید و بعد رفت. هر چه منتظر شدم پولی به حسابم واریز نشد و آن مرد نیز تلفن همراهش را خاموش کرد.

با تشکیل پرونده قضایی، ماموران پلیس فتای استان خراسان رضوی، تحقیقات برای دستگیری مرد شیاد را آغاز کردند تا این‌که 15 نفر دیگر که به شیوه‌ای مشابه در دام کلاهبردار فراری گرفتار شده بودند با حضوردر پلیس فتا از وی به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند.

در ادامه تجسس‌های پلیسی دو روز پیش مخفیگاه متهم شناسایی و او دستگیر شد. در بازرسی از مخفیگاه او چند قطعه پرنده ازجمله بلبل‌های خرماخور، طوطی، عروس هلندی و... کشف شد. بنابراین پس از هماهنگی قضایی این چند قطعه پرنده کمیاب در اختیار اداره حفاظت محیط‌زیست قرار گرفت.

متهم پرونده نیز برای ادامه تحقیقات به پلیس فتا منتقل شد و با اعتراف به کلاهبرداری‌های سریالی‌اش به افسر تحقیق گفت: من با دختری آشنا شده و قصد ازدواج با او را داشتم. اما هزینه لازم برای ازدواج را نداشتم. بنابراین تصمیم گرفتم با فریب فروشندگان پرندگان گرانقیمت، از آنها کلاهبرداری کنم. برای این‌که ردی از خود برجای نگذارم ده‌ها سیمکارت با مدارک هویتی دوستانم خریدم و با آن با شاکیان تماس می‌گرفتم. با این ترفند افراد بسیاری را فریب دادم. بعد از آن پرندگان را به افراد دیگر به قیمت پایین‌تر می‌‌فروختم.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی گفت: با اعتراف متهم و شناسایی 16شاکی، برای او قرار قانونی صادر شده و تحقیقات از وی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها