شبکه تلویزیونی شوتایم با همکاری بن افلک و مت دیمون، مجموعه «شهر روی تپه» را تولید می‌کند. این درام جنایتکارانه طرحی اصیل و غیراقتباسی دارد که ایده آن متعلق به بن افلک است. البته افلک ایده خودش را از یک ماجرای واقعی گرفته است.
کد خبر: ۱۱۰۳۱۱۴
اقامت هنرمندان در «شهر روی تپه»

این ماجرا یک عملیات مهیج پلیسی بود و در اوایل دهه 90 میلادی اتفاق افتاد. رسانه‌های گروهی از این عملیات با نام «معجزه بوستون» اسم بردند. طرح افلک برای فیلمنامه مجموعه، بازشماری خیالی این رویداد واقعی است.

اوایل دهه 90 در مرکز شهر ماساچوست اتفاقاتی رخ داد که اوضاع آنجا را به هم ریخت. جنایت‌های خشونت‌آمیز به دلیل نقاط ضعفی که در قانون وجود داشت، امکان خودنمایی آشکار پیدا کرده بود. به دلیل فساد سیاسی و نژادپرستی، جامعه به دوپاره تقسیم شده و سیاهان احساس ناامنی و عدم امنیت می‌کردند.

اما در این زمان حوادثی رخ داد که باعث تغییر اوضاع شد. «دکوسی وارد» یک وکیل زبردست دعاوی بود و با حضورش در ماساچوست، تکانی به شرایط و مردم شهر داد. او از بروکلین راهی این محل شد و در ابتدا مبارزه سختی با فساد موجود در اداره پلیس ماساچوست آغاز کرد.

بخش اصلی مبارزه وارد، با یکی از پلیس‌های کهنه کار و زیرک شهر به نام جکی رودس بود. اما بزودی وحدت عجیبی بین این دو برقرار شده و آنها، مجبور به همکاری با یکدیگر می‌شوند. وارد، قول می‌دهد در صورت همکاری رودس با او، کمک کند تا جرم و مجازاتش کمتر شود. این دو با همکاری هم به مقابله با گروهی از جنایتکاران سازمان یافته محلی می‌پردازند که از قدرت و نفوذ بسیار زیادی برخوردار هستند. مبارزه قاطع وارد و رودس با این گروه، بتدریج به صورتی درآمد که به تغییر سیستم قانون جنایی و عدالت اداری در بوستون منجر شد.

به نوشته هالیوود ریپورتر، نقش دکوسی وارد را در جلوی دوربین این درام اجتماعی، آلدیس هودج بازی می کند. تماشاگران سینما و تلویزیون با این بازیگر جوان به واسطه حضور در مجموعه پربیننده «زیرزمین» آشنایی دارند. در مقابل، نقش جکی رودس را کوین بیکن، هنرمند کهنه‌کار سینما به عهده گرفته است. اولین اپیزود شهر روی تپه، اواخر سال جاری میلادی جلوی دوربین می‌رود. قرار است این اپیزود که به صورت فیلم سینمایی تلویزیونی 70 دقیقه‌ای تولید می‌شود، اواسط فصل تابستان سال آینده میلادی روی آنتن برود.

منابع نزدیک به سازندگان مجموعه می‌گویند داستان آن در هشت تا ده اپیزود تعریف خواهد شد. کارگردانی تمام اپیزودهای مجموعه را گاوین اوکانر به عهده دارد.

به گفته اوکانر، این روزها جامعه آمریکا بیش از هر زمان دیگری دوپاره شده و این موضوع را می‌توان براحتی در سطح کوچه و خیابان دید. در همین ارتباط، هنرمندان سینما و تلویزیون هم بر فعالیت‌های خود افزوده و داستان هایی را در رابطه با جرایم سازمان یافته علیه سیاهان و دیگر رنگین‌پوستان تعریف می‌کنند.

نکته جالب توجه این که بیشتر باندهای جنایتکار، دیدگاه‌های نژادپرستانه دارند. طنز تاسف‌برانگیز ماجرا هم این است که برخی اوقات خود سیاهان هم به این سازمان‌ها و گروه‌ها کمک می‌کنند.

مهبد آستانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها