نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد:

برجام نمونه‌ای از دیپلماسی صبورانه بود

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: هدف نیکی هیلی از ایراد اتهام به ایران این است که نگاه‌ها را از جنایت‌هایی که در منطقه با تسلیحات آمریکایی صورت می‌گیرد به جای دیگر منحرف کند.
کد خبر: ۱۱۰۲۸۶۷
خوشرو : آمریکا می‌کوشد بر کشتار مردم یمن سرپوش بگذارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ غلامعلی خوشرو در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: اتهام‌های نیکی هیلی علیه ایران نادرست است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: هدف نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد از ایراد این اتهام‌ها این است که نگاه‌ها را از جنایت‌هایی که در منطقه با تسلیحات آمریکایی صورت می‌گیرد به جای دیگر منحرف کند.

خوشرو گفت: اظهارات نیکی هیلی مقدمه‌ای برای نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد است که در پنجشنبه آینده درباره ایران برگزار می‌شود.

وی افزود: نماینده آمریکا ادعا‌هایی را تکرار کرد که هیچ پایه و اساسی ندارد. وی با این حرف‌ها می‌خواست که بر تسلیحاتی که برای کشتار یمنی‌های بیگناه در اختیار متجاوزان قرار می‌دهد سرپوش بگذارد. همه آنچه وی ادعا کرد به هیچ وجه صحت ندارد. او مدعی بود کسانی که در یمن می‌جنگند ایرانی‌ها هستند و این سخن نادرستی است. آن‌ها هر کس را که در خاورمیانه با اشغالگری به نبرد می‌پردازد یا علیه گرسنه نگه داشتن ملت‌ها به پا خاسته است ایرانی می‌دانند. ملت‌ها در مخالفت با اشغالگری و سرکوبگری مبارزه می‌کنند و ما باید این مساله را مورد توجه قرار دهیم. ایران به دبیر کل سازمان ملل متحد بار‌ها گوشزد کرده است که آمادگی دارد در مذاکرات آتش بس و رساندن کمک‌های بشردوستانه به یمنی‌ها نقش ایفا کند. یمن به شدت در معرض خطر قطحی، وبا و دیگر بیماری‌ها دارد. انسان‌های بیگناه دارند از بین می‌روند و ایران این آمادگی را دارد که برای یمنی‌ها کمک‌های بشردوستانه ارسال کنند و در فرایند سیاسی مشارکت کند. آمریکایی‌ها همچنین می‌خواهند که دیدگان را از قدس به امور دیگر معطوف کنند آن هم پس از آنکه جامعه جهانی از آمریکا انتقاد کرد و در شورای امنیت مخالفت خود را با تصمیم آمریکا درباره قدس نشان دادند، از این رو آمریکایی‌ها وقتی دیدند که مواضع مخالف با آن‌ها شدید اللهجه است و متوقف هم نمی‌شود برای کاستن توجه‌ها به مساله قدس، مساله کمک موشکی ایران به یمن را مطرح کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها