چهارمین دوسالانه دیوارنگاری شهری، با معرفی برگزیدگان اهداء لوح تقدیر و جوایز به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۱۰۲۴۴۷
برگزیدگان چهارمین دوسالانه دیوارنگاری معرفی شدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران در اختتامیه چهارمین دوسالانه دیولارنگاری شهری، ساره ارباب معروف ،میثم اربابون، مریم آقاجانی، زهرا ظاهری، رسول عباسی جزو هنرمندانی بودند که توانستند در این مراسم دیپلم افتخار و تندیس دوسالانه را به همراه جوایز نقدی به دست بیاورند.

گفتنی است؛ در بخش پایان نامه های برگزیده بخش علمی-پژوهشی نیز اعضای هیأت علمی-پژوهشی دوسالانه، پایان نامه سحرناز پیردهقان را به عنوان پایان نامه برگزیده و همچنین مقاله انسیه زال آقایی را به عنوان مقاله برگزیده بخش علمی-پژوهشی انتخاب کردند.

لازم به ذکر است؛ اعضای هیأت علمی دوسالانه،با در نظر گرفتن کلیت ساختار مقاله و انطباق محتوی با محورهای دوسالانه، مقاله خانم انسیه زال آقایی را بعنوان مقاله برگزیده تعیین و شایسته تقدیر و دریافت جایزه نقدی تعیین کردند.

سازمان زیباسازی شهر تهران همچنین به منظور گرامی داشت یاد و خاطره استادان و هنرمندان به نام کشور از جمله محمدحسین رحمتی، محمدحسن شیددل و همچنین ایرج کریمخان زند از خانواده این عزیزان در مراسم اختامیه چهارمین دوسالانه دیوارنگاری تجلیل کرد.

گفتنی است در اختتامیه چهارمین دوسالانه دیوارنگاری همچنین از نفرات برگزیده دومین سالانه هنرهای شهری- بهارستان96 تقدیر شد که مهدی بادیه پیما با اثر پهلوان ها،فریبا بروفر با اثر جمع بهاری، فایزه پور کمالی راوری با اثر دایره زنگی، سمیرا حاجی محمد ولی میرزا با اثر باغ معلق، بهزاد المیرا و شفق رسولی راد به طور مشترک با اثر هفت عصرجشن نوروز، آیلار شهبازی با اثر تهران، مجید صادقی نژاد با اثر درخشش، نرگس محمدی با اثر دید و بازدید، لاله مقدم کوهی با اثر چهل تکه و حامد میرزا محمدی با اثر بافندگی پل توانستند جزو نفرات برگزیده این جشنواره باشند.

لازم به ذکر است؛ در این مراسم از هنرمندان پیشکسوت حوزه نقاشی دیواری نیز تجلیل شد که نام استاد زنده یاد «ایرج کریمخان زند»،استاد زنده یاد «محمدحسین رحمتی » و استاد زنده یاد «محمدحسن شیددل» در این میان دیده شده است.

احمد مسجد جامعی یکی از مهمانان این مراسم بود که در سخنانی گفت: در سالهای گذشته شاهد رشد هنر دیوارنگاری در شهر تهران بودیم به همین دلیل امیدواریم که روزی نقاشی دیواری به عنوان اثر هنری جلوه های بیشتری پیدا کند و به نیازهای مختلف و متفاوت جامعه شهری پاسخ دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: خوشحالم که این دو سالانه 8 سال است که در حال برگزاری است. این دوسالانه شرایط و فضایی را ایجاد می کند که استعدادها شناسایی شوند، بدون تردید در آینده استادان بزرگ از روی این استعدادها شناخته می شوند.

او ادامه داد: فعالیت نقاشی هایی که مرتبط با سیما ومنظر شهری است در شهر ما سابقه طولانی دارد به گونه ای که نقاشی ها در همه دروازهای تهران وجود داشت چراکه همیشه ارزش هنر را هنرمندان ما به خوبی درک می کردند.

مسجدجامعی با بیان اینکه نقاشی دیواری همیشه برای خود هویت داشته است، تاکید کرد: همیشه نقاشی ها به گونه ای از یکدیگر پشتیبانی می کنند که باعث موفقیت در خلق یک اثر می شود.

او با اشاره به اینکه نقاشی دیواری با حس و حال انقلاب در ایران شروع شد، افزود: امروز عرصه هنر دیوارنگاری بر عهده هنرمندان از گروه نقاشی افتاده است و می تواند بسیار مفید باشد.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر تهران در حال حاضر در دوره ای هستیم که نقاشی های دیواری شهر را زیبا می کند اما کمتر هویت مستقل خود را بروز می دهد چراکه شهر آشفته نمی تواند نقاشی آشفته نداشته باشد.

مسجدجامعی با بیان اینکه در این دوره شاهد ارائه کارهای ارزشمند در حوزه نقاشی دیواری هستیم، گفت: تصور می کنم که برای یک کار هنری ماندگار باید برای متریال سرمایه گذاری کرد.

او ادامه داد: در رویکرد و آثاری که خلق شده یک فهم مشترک حاصل شده که همه ایرانی هستیم و در حوزه فرهنگ، هنر، رشعر و ادب اگر نامی از ایران است نام هنر ایران است، معتقدم حسی که در آثار ارائه شده وجود داشت نشان از بازگشت به هنر ایرانی متناسب با ظرفیت شهر است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: امیدوارم در آینده بتوانیم مکتبی برای هنر ایرانی که سابقه طولانی هم دارد طراحی کنیم و از وضعیت زیباسازی جدا کنیم و برای مکان های ویژه شهری جایگاهی را تعیین کنیم.

مسجدجامعی گفت: ما باید مجموعه سیاست گذاری هایی داشته باشیم که یک بخش رویکرد آن به حوزه زیباسازی و دیگری به مکتب هنری باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها