رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح کرد:

جزئیات قاچاق خودروهای لوکس، کریستال و دستگاه‌های بیهوشی

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی جزئیات قاچاق خودروهای لوکس، کریستال و دستگاه بیهوشی از مسیر سبز گمرک به کشور را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۰۲۳۹۱
جزئیات قاچاق خودروهای لوکس، کریستال و دستگاه‌های بیهوشی

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی امیر خجسته نماینده همدان و رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در نشست خبری گفت: تنها راه اجرای اقتصاد مقاومتی، مبارزه با مفاسد اقتصادی است. در بحث واردات و صادرات سیاست های اقتصاد مقاومتی اجرایی نشده است و به جای اینکه سالانه یک میلیون شغل ایجاد شود، سالانه یک میلیون شغل به دلیل قاچاق از بین می رود.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: بیش از ۷۰ تا ۹۰ درصد کالاهای قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می شوند.

وی با اشاره به اظهارات قبلی اش مبنی بر اینکه در یک روز ۳ هزار و ۳۰۰ کانتینر کالای قاچاق وارد کشور شده است، گفت: دولت و وزیر اقتصاد این موضوع را در حالی تکذیب می کنند که آمارهای دقیقی در این خصوص وجود دارد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی ادامه داد: مسئولان رسمی اعلام کردند که سالانه ۹۰۰میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود.

خجسته در خصوص قاچاق خودرو به کشور گفت: از وزیر اقتصاد و مسئولان می خواهم در خصوص قاچاق کالا در مناظره ای تلویزیونی با بنده حضور یابند. طبق اطلاعات موجود ۵ هزار و ۳۶۲ خودروی لوکس شامل پورشه، ولوو، بی ام و، بنز، تویوتا، نیسان و هیوندا به صورت قاچاق از مناطق آزاد و گمرکات طی سال ۹۵ تا مهرماه ۹۶ وارد کشور شده است.

وی افزود: خانم «مریم دوسردهلیز» خانمی است که به نان شب خود محتاج است اما به نام ایشان ۶۰۰ خودرو از دبی وارد گمرک بوشهر و بندرعباس شده است. این قاچاق به صورت سیستمی با همکاری مدیران گمرک انجام شده است و ۲۰ میلیارد دلار مالیات برای خانم دوسردهلیز بسته شده است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: خانم «سکینه معرف» فرد دیگری است که چندین هزار کانتینر لوازم یدکی از گمرک بوشهر و سجافی اهواز به نام این فرد وارد کشور شده است، در حالی که ایشان هیچ اطلاعی نداشتند. علاوه بر این چند صد ماشین خارجی نیز به اسم این خانم وارد کشور شده است.

وی تصریح کرد: در کرج ۵۵۰ هزار وسیله خانگی در یکی از انبارها توسط نیروی انتظامی کشف شد. پروانه گمرک واردات این بار به نام قطعات و اجزای لوازم خانگی ثبت شده بود. عوارض گمرکی لوازم خانگی ۵۶ درصد و عوارض گمرکی قطعات لوازم خانگی ۱۰ درصد است.

خجسته افزود: این بار قاچاق به تعزیرات اطلاع داده شد، آنها نیز قاچاق را تایید کردند و به خاطر اینکه اعتبار سامانه از بین نرود، فقط ۱۰۰ میلیارد عوارض برای این افراد ثبت شد.

وی با بیان اینکه همه این موارد قاچاق از مسیر سبز گمرکی وارد کشور شده است، گفت: بزرگترین قاچاق ها در کشور مربوط به اسباب بازی، کاغذ دیواری و ظروف شیشه ای است. بالای۵۰ هزار کانیتنر ظروف شیشه ای و کریستال تحت عنوان شیشه خُرد و درپوش شیشه ای از طریق مسیر سبز گمرک خارج شده است، این در حالی است که همه این ظروف کریستال های خارجی بوده و به خاطر اینکه عوارض شیشه خرد بسیار پایین تر است، با این نوع واردات صورت گرفته است.

خجسته گفت: ۳۰ هزار اظهارنامه برای۴ نفر از قاچاقچیان معروف صادر شده است که یکی از آنها (س. ح) است.۹۰ درصد قاچاق از گمرک بندرعباس و ۱۰ درصد از گمرک قشم وارد کشور می شود.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: شرکت کیان تلاش خاورمیانه کارت بازرگانی یک بار مصرف را در اختیار گرفته و طی چهار ماه در گمرک خرمشهر ۲ هزار و ۵۰۰ اظهارنامه و هزاران کانتینر کالاهای لوکس با تبانی سازمان یافته با مدیران گمرک به کشور وارد کردند.

وی ادامه داد: ترخیص هزاران کانتینر ظروف کریستال در گمرک بندرعباس تحت عنوان بار درب پوشش شیشه ای و ظروف دهان گشاد و شیشه فلاکس و ضایعات شیشه صورت گرفته است که تماما با تبانی سازمان یافته از طریق مسیر سبز گمرک وارد کشور شده است. بازرسی سازمان گمرک نیز این موضوع را اعلام کرده است اما برخوردی با آن صورت نگرفته ات.

خجسته همچنین از ورود ۱۸ دستگاه بیهوشی با تبانی سازمان یافته بدون مجوز وزارت بهداشت خبر داد و گفت: این دستگاه ها از گمرک فرودگاه امام (ره) ترخیص شده اند.

وی تاکید کرد: عبور ۷۰ درصد اظهارنامه گمرک از طریق مسر سبز بدون هیچ گونه کنترل به بهانه تسهیل واردات منجر به خروج میلیارد دلارها ارز از کشور شده است.

خجسته تاکید کرد: اگر وزیر اقتصاد و رئیس سازمان گمرک مسیر را اصلاح نکنند، تمامی مدارک و مستندات در خصوص باند بازی های آنها در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی ضمن تشکر از وزارت اطلاعات گفت: خبر وزارت اطلاعات مبنی بر قاچاق هزار و ۱۲۸ کانتینر صحت داشت و این خبر هنوز روی سایت وزارت اطلاعات قرار دارد.

وی با بیان اینکه مسئولان مست غرور هستند، از بازدیدش از گمرک شهید رجایی و شهید بهشتی برای بررسی قاچاق خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها