سرپرست گروه موسیقی نواحی «سازینه» گفت: هشت سال بعد از تاسیس این گروه، اولین کنسرت رسمی خود را ششم دی در تالار وحدت تهران برگزار می کنند.
کد خبر: ۱۱۰۲۳۴۲
«سازینه» در تالار وحدت کنسرت می دهد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، پیمان بزرگ نیا با اشاره به برگزاری این کنسرت موسیقایی، گفت: گروه «سازینه» بیش از هشت سال است تاسیس و راه اندازی شده و ما در این مدت تمام تلاش خود را انجام داده ایم تا به سهم خود یک ارکستراسیون کاملا بومی از موسیقی اقوام را تشکیل داده و توانایی های بسیار ارزشمند هنرمندان توانای موسیقی نواحی کشورمان را به مخاطب ارائه دهیم.

وی افزود: خوشبختانه طبق اقداماتی که انجام گرفته با حمایت موسسه فرهنگی هنری «فروغ فلق» چهارشنبه ششم دی اولین کنسرت رسمی گروه «سازینه» در تالار وحدت تهران برگزار می شود و ما تصمیم داریم با بهره مندی از حضور هنرمندان صاحب نام موسیقی قومی ایران سفر موسیقایی را به دور ایران داشته باشیم. این کنسرت در قالب یک قطعه ۹۰ دقیقه ای و استفاده از ۱۱ خواننده مطرح موسیقی نواحی و نوازندگی نوازندگان سازهای اقوام ایرانی از جمله کمانچه لرستان، دیوان، تمبک، دهل، عود، نی لبک، سرنا، بالابان، نرمه نای، قوپوز، دوتار ترکمن، لَله وا، نی جفتی برای علاقه مندان به صحنه خواهد رفت.

سرپرست گروه موسیقی «سازینه» گفت: هم اکنون تعدادی از گروه های فعال حوزه موسیقی نواحی در جریان اجراهای زنده حضور دارند که توجهی به اصالت موسیقی ها ندارند و تلاش می کنند با ترکیب ملودی های مناطق مختلف ترکیب جدیدی را پیش روی مخاطب قرار دهند که آنچنان اصیل و بومی نیست اما آنچه ما در کنسرت پیش روی گروه «سازینه» به آن توجه داریم ترکیب موسیقی ها نیست به عبارتی موسیقی ارائه شده به مخاطب پیوند بین موسیقی شمال و جنوب و غرب به شرق است که ملودی ها با در نظر گرفتن اشتراکات موسیقایی روی یک نُت فرود می آیند. در کنار اینها ما حرکات آیینی هم برای برخی از موسیقی ها طراحی کردیم که بتواند مخاطبان را با آیین های ایرانی نیز آشنا کند.

بزرگ نیا با اشاره به ویژگی های ملودیک این کنسرت توضیح داد: هدف اصلی ما برای برگزاری این اجرای زنده، صرفا برپایی یک کنسرت نیست. ما تلاش می کنیم این کنسرت محلی برای معرفی موسیقی نواحی به مخاطبانی باشد که موسیقی نواحی ایران را کمتر می شناسند و می توانند با تماشای این برنامه جذاب به قابلیت های منحصر به فرد این گونه موسیقایی آشنا شوند. درست است که لحن های موسیقایی هر یک از مناطق ایران دارای تفاوت هایی است اما این موسیقی ها به قدری دارای اشتراکات فرهنگی بالایی است که اگر در کنار هم قرار گیرند قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

کنسرت گروه موسیقی «سازینه» به سرپرستی پیمان بزرگ نیا ساعت ۲۱:۳۰ روز چهارشنبه ششم دی به مدیریت اجرایی احسان میرضایی در تالار وحدت تهران برگزار می شود.

در این کنسرت محمد ابراهیم عالمی خواننده مازندران، بخشی حسین ولی نژادخواننده خراسان، کوروش اسدپورخواننده بختیاری، ابراهیم خان کهندل پور خواننده قشقایی، صلاح خضری خواننده کردستان، احسان عبدی پور خواننده لرستان، محمود فرضی نژادخواننده گیلان، عباس رسول زاده خواننده آذربایجان، موسی موسوی خواننده کهگیلویه و بویر احمد، عیسی سلیمیان خواننده بوشهر بخشی از گروه اجرایی را تشکیل می دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها