15 عضو یک باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر در شعبه دوم دادگاه انقلاب کرج محاکمه شدند. 14 نفر از آنها به اعدام و آخرین عضو باند که یک زن بود به 11 سال حبس محکوم شد.
کد خبر: ۱۱۰۲۲۹۸
حکم اعدام برای 14 قاچاقچی بین‌المللی

به گزارش جام‌جم، رضاقلی 34 ساله سرکرده این گروه تبهکار از چند سال قبل باندی را تشکیل داده و به خرید و فروش و حمل و نگهداری مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش اقدام می‌کرد و بارها به اتهام قاچاق موادمخدر در داخل و خارج کشور تحت تعقیب پلیس بود.

این متهم، همراه 14 عضو دیگر باند، اوایل سال 94 بازداشت شدند. او ارتباط‌هایی با قاچاقچیان داخل و خارج از کشور داشت.

متهم با تشکیل باندهای مختلف و عضوگیری افراد قاچاقچی از آنها برای حمل، خرید و فروش محموله‌ های قاچاق مواد مخدر در استان‌های کشور فعالیت می‌کرد.

این مرد تبهکار در ارتباط با انتقال محموله‌های از دوتن به بالا در کشور فعالیت داشت و حتی با سفر به کشورهای افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، تایلند، امارات، ونزوئلا و ترکیه در قاچاق محموله‌های حشیش و تریاک و ترانزیت بین‌المللی این محموله‌ها و نیز قاچاق سلاح نقش داشت.

پرونده اعضای این باند تبهکاری با صدور جلب به دادرسی به شعبه دوم دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی صفری ارسال شد و اعضای این باند 15نفره چندی پیش پای میز محاکمه ایستادند.

قاضی دادگاه پس از رسیدگی به این پرونده چند روز پیش برای سرکرده باند و 13 مرد که با او در تهیه و توزیع مواد مخدر همکاری داشتند، حکم اعدام صادر کرد. همچنین سرکرده باند و دو نفر از همدستانش که متهمان ردیف دوم و سوم پرونده بودند به خاطر این که جرایمشان را مسلحانه انجام داده بودند هر یک به تحمل هفت سال حبس و مصادره اموالشان محکوم شدند. آخرین عضو این باند تبهکاری که زنی میانسال بود نیز به تحمل 11 سال حبس محکوم شد.

15 عضو یک باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر در شعبه دوم دادگاه انقلاب کرج محاکمه شدند. 14 نفر از آنها به اعدام و آخرین عضو باند که یک زن بود به 11 سال حبس محکوم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها