در حالی که متیو ون برای کارگردانی «دلیری» انتخاب شده است، شنیده می‌شود هنری کاویل نقش اصلی آن را بازی خواهد کرد. کمپانی برادران وارنر با تائید خبر همکاری ون با این درام علمی تخیلی، واکنشی نسبت به خبر بازی کاویل در آن نداشته است.
کد خبر: ۱۱۰۲۲۸۰
سوپرمن در درام علمی تخیلی

سال قبل قرار بود ون قسمت دوم «مرد آهنین» را برای برادران وارنر بسازد. کاویل در قسمت اول این اکشن ابرقهرمانانه، در نقش سوپرمن ظاهر شده بود. اهل فن می‌گویند به احتمال بسیار زیاد کاویل با دلیری هم همکاری خواهد داشت. اطلاعات زیادی درباره این اکشن آینده‌نگرانه در دست نیست. اما منابع نزدیک به تهیه‌کنندگان فیلم، از آن به‌عنوان اثری اسم می‌برند که بین دو فیلم «سرآغاز»کریستوفر نولان و «لبه فردا»ی تام کروز قرار دارد. به این ترتیب، کاویل به احتمال زیاد در فیلم در نقش کاراکتری بازی خواهد کرد که در زمان سفر و یک اتفاق را به‌صورت روزمره تکرار و تجربه می‌کند.

به نوشته امپایر آنلاین، موفقیت بالای مالی و انتقادی قسمت دوم اکشن نوجوانانه و ضدجاسوسی «کینگزمن»، توجه کمپانی‌های فیلمسازی را به سمت متیو ون جلب کرده است. این فیلمساز که تجربه چندانی در ژانر علمی تخیلی ندارد، اظهار امیدواری کرده دلیری او بتواند نظر دوستداران این ژانر محبوب را به خود جلب کند. او می‌گوید: «تماشاگران سینما این روزها استقبال بسیار خوبی از فیلم‌های ابرقهرمانانه و علمی تخیلی می‌کنند. این فیلم ها، آنها را وارد فضا و محیطی جادویی می‌کند که بسیار دور از زندگی واقعی‌شان است. برای من هم جالب است که وارد این دنیا و قلمرو می‌شوم.»

خبر حضور هنری کاویل در دلیری، همزمان با اکران عمومی اکشن کمیک استریپی «لیگ عدالت» است. او در این فیلم، دوباره لباس سوپرمن را به تن کرده و همراه با کاراکتر بتمن و چند ابرقهرمان دیگر، در مقابل مهاجمان به کره زمین ایستادگی و نبرد می‌کند.

کارگردان جیمزباند بهدنبال گنج علیبابا!

مارتین کمپل از دنیای جاسوسی جیمزباند، راهی دوران کهن و افسانه‌های علی‌بابا می‌شود. او برای کارگردانی «گنج علی‌بابا و چهل دزد»، پشت دوربین فیلمبرداری قرار می‌گیرد.

فیلمنامه این اکشن فانتزی ماجراجویانه، برگرفته از داستان‌های معروف و کلاسیک «هزار و یک شب» است.

دیو هالستین، نویسنده اصلی داستان و منصور احمد و ایوب بلبرگ عرب‌تبار، وظیفه نگارش فیلمنامه فیلم را به‌عهده دارند. خط اصلی داستان فیلم هم درباره داستان‌نویسی است که در رابطه با یک موضوع پررمزوراز، درگیر یک توطئه بین‌المللی می‌شود. این داستان‌نویس کشف می‌کند پدرش نقشه‌ای داشته که می‌توان براساس آن گنج افسانه‌ای علی بابا را پیدا کرد. برای پیدا کردن این گنج، او با یک باستان‌شناس همراه می‌شود. اما چهل دزد هم به‌دنبال آنها و این گنج افسانه‌ای هستند.

به نوشته ورایتی، گنج علی‌بابا و چهل دزد با روایت امروزی خود از داستان کلاسیک علی بابا، تلفیقی از مجموعه فیلم‌های جیمزباند، ایندیاناجونز و «گنجینه ملی» نیکلاس کیج خواهد بود. مارتین کمپل که خوشحالی‌اش را از کارگردانی این فیلم پنهان نمی‌کند، چنین می‌گوید: «فرصت بزرگی برایم فراهم شده تا کاری انجام دهم که می‌تواند مورد پسند عموم تماشاگران در سراسر جهان باشد. از حالا احتمال تبدیل شدن آن به یک مجموعه فیلم سینمایی دنباله دار و موفق هم هست. می‌خواهم این فیلم ایندیاناجونز خاص من باشد.»

کلید فیلمبرداری فیلم اوایل سال جدید میلادی و بعد از انتخاب بازیگر اصلی آن زده می‌شود. لوکیشن‌های چند شهر بزرگ اروپایی و آسیایی، مکان‌های اصلی فیلمبرداری این محصول 90 میلیون دلاری خواهند بود. کمپل که این روزها اکشن «خارجی» را با بازی جکی چان روی پرده سینماهای جهان دارد، قبل از این «نقاب زورو» و دو اکشن جیمزباندی «کازینو رویال» و «گلدن آی» را کارگردانی کرده است.

کیکاوس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها