رییس کل بانک مرکزی گفت: الان مشکل ٩٨ درصد سپرده گذاران موسسات غیرمجاز حل شده و تا پایان آذر این افراد به سپرده هایشان می رسند.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۵۳
سیف: طرح ضربتی وام ازدواج / وعده جدید به سپرده گذاران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، ولی الله سیف در دهمین سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران، اظهار داشت: همه عملیات بانکی در کشور براساس عقود بانکداری بدون ربا و بانکداری اسلامی انجام می شود.
وی با اشاره به اهمیت جایگاه قرض الحسنه در اسلام، تصریح کرد: همکاران بانک قرض الحسنه باید شاکر باشند که کارمند این بانک هستند.
رییس کل بانک مرکزی در ادامه به عملکرد مطلوب بانک قرض الحسنه مهر ایران اشاره کرد و افزود: انتقاداتی به نطام بانکی مطرح است، ولی بخشی که هیچ نقدی ندارد و شبهه ربوی نیز ندارد، قرض الحسنه است.
سیف با اشاره به نقد قدیمی مبنی بر خرج منابع قرض الحسنه در جای دیگر و پرداخت تسهیلات به کارمندان بانکها گفت: این وضعیت طی سال های اخیر متحول شد.

رییس کل بانک مرکزی خطاب به تمام بانکها گفت: توصیه ای که دارم این است که این خدمت را با روی خوش و بدون بروکراسی های دست و پا گیر ارائه دهیم.

وی به طرح ضربتی وام ازدواج اشاره و تصریح کرد: با این طرح بخشی از صفوف طولانی کاهش یافت و امیدواریم تا پایان سال صفی در این زمینه نداشته باشیم.

سیف از مردم خواست با اقبال بیشتر نسبت به حمایت از قرض الحسنه بانکها را در پاسخگویی به نیاز مشتریان یاری کنند.

وی با اشاره به ساماندهی موسسات غیر مجاز طی ماه های اخیر باردیگر تاکید کرد که موسسه غیرمجازی در کشور نداریم هر چند متاسفم برای مردم عزیزی که در این موسسات غیرمجاز پول گذاشته اند.

رییس کل بانک مرکزی گفت: البته الان مشکل ٩٨ درصد سپرده گذاران این موسسات حل شده و تا پایان اذر این افراد به سپرده هایشان می رسند؛ برای ٢ درصد باقی مانده نیز برنامه هایی داریم که مشکل شان حل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها